duminică, 11 martie 2012

Biografii/Discografii: Fouchat




     Răzvan Sârbu este un muzician cu studii îndelungate în muzica clasică. Cântă la vioară de la fragede tinereţi, iar apoi s-a întors spre vechea sa pasiune ascunsă, muzica electronică. După doi ani de implicare activă în viaţa de club bucureşteană, în anul 2007 i-a cunoscut pe cei cu care avea să formeze grupul Funknutt, Cristi Cons şi Vlad Caia. Un sound la fel de energic după cum sugerează şi numele, un dj crew care va rămâne unul dintre cele mai valoroase ale "epocii moderne" în muzica electronică românească. Tot atunci a beneficiat de o experienţă frumoasă în producţia muzicală alături de Vlad şi Cristi, aprofundată în ultimii ani alături de noul său proiect, FloorFiller, fondat cu Ovidiu Brăileanu şi Andy Craze.

     "Îmi încep viaţa muzicală la vârsta de şase ani urmând cursurile liceului de muzică “Dinu Lipatti”. În clasa a VI-a, la vârsta de doisprezece ani, mi-am urmat profesorul de vioară la liceul de muzică “George Enescu”, unde am continuat studiile muzicale. În aceşti ani am acumulat o vastă experienţă muzicală, perioadă în care am susţinut concerte şi recitaluri atât în ţară cât şi în străinătate. După un an în care am fost student al “Universităţii de Muzică din Bucureşti, Facultatea de Interpretare Muzicală” şi o încercare “jurnalistică”, domeniu în care sunt licenţiat, am decis să aprofundez cunoştintele muzicale urmând cursurile Universităţii “Spiru Haret - Facultatea de Arte”. Pasiunea mea pentru muzica cultă este în continuare susţinută prin apartenenţa mea la cvartetul “Sonar” alături de alţi trei muzicieni activi în reputate filarmonici din România. Deşi contrastantă aparent cu instrumentul studiat, muzica electronică a reprezentat în permanenţă o atracţie pentru mine. În 2005, îndrumat de către Cătălin Drăghici (The Fresh, Color, Wise Trumpets), un prieten pasionat de muzică electronică şi de tot ce înseamnă acest fenomen, mi-am început activitatea pe scena muzicii de club. În această perioadă m-am ocupat de partea vizuală împreună cu Alexandru Ivanov în turneul “Studio 54” alături de Livio şi Roby.
     În anul 2007 am realizat primul meu mix-tape “Fouchat pres. A way of Life” şi am avut oportunitatea de a-l înmâna unui artist francez pe care îl admiram şi îl admir în continuare, Dimitri from Paris, în cadrul evenimentului din martie 2007 la World Trade Plaza din Bucureşti. <Thanks for being there with your friends last Saturday, you really helped the party to happen. I checked your CD, it sounds pretty tight mixing wise, good job. Take care, Dimitri> sunt cuvintele care m-au încurajat să continui şi să-mi doresc o evoluţie cât mai cursivă şi solidă.
     Următorul pas a constituit înfiinţarea şcolii de dj “Wise Trumpets” în cadrul căreia am avut ocazia şi plăcerea de a împărtăşi la peste 100 de studenţi o parte din cunoştintele mele. Mulţi dintre aceştia sunt activi atât pe scena locală cât şi internaţională în prezent. Anul 2007 a marcat începerea unei relaţii profesionale şi prieteneşti cu Cristi Munteanu (Cristi Cons), relaţie ce a ajutat la dezvoltarea noastră ca dj şi selectori de muzică. Tot în această perioadă am remarcat pe site-ul MySpace o prezenţă interesantă şi rară la acea vreme, un producător şi dj pe numele lui Vlad Caia. Prima noastră întâlnire face-to-face a fost la şcoala de dj “Wise Trumpets”, locul unde ne-am cunoscut mai bine atât personal cât şi muzical. Împreună cu aceştia, la data de 12.12.2008, am lansat conceptul de “Funknutt” în defunctul club “Mash-up” alături de Prâslea. Trio-ul “Funknutt” reprezintă dorinţa noastră de a reîmprospăta şi de a completa scena muzicală de club printr-un plus de calitate. A urmat o perioada bună din punct de vedere al producţiei muzicale cu numeroase compoziţii. Aceastea nu au avut însă o finalitate pe plan oficial, dar au râmas în repertoriul grupului. Cu toate că fiecare dintre componenţii grupului a urmat drumul mai mult sau mai puţin propriu, “Funknutt” încă există ca grup, nefiind însă activ în prezent.
     Împreună cu Mihai Dragomir (Color) şi Alexandru Jijian am gândit un concept nou pentru România la acea dată, şi anume un set de petreceri duminicale pe parcursul verii, “Sunday Scoop”. La 03.05.2009 a avut loc primul eveniment la terasa “Baraka” din parcul Herăstrău, Bucureşti. Întâlnirile au continuat până în toamna anului 2009 ele desfăşurându-se în aceeaşi perioadă a urmatorilor doi ani. În al treilea an de existenţă terasa “Baraka” a lăsat loc grădinei “Berlin” pentru a-şi continua promovarea muzicii calitative, a dj-ilor inspiraţi şi a artei vizuale avangardiste. “Sunday Scoop” îşi doreşte continuitate şi legatură neîntreruptă cu publicul bucureştean.
     În cadrul evenimentelor duminicale am avut ocazia de a o cunoaşte pe Dana Nicula, care fiind încântată de unicitatea şi amploarea conceptului, mi-a propus să particip alături de Alexandru Jijian în cadrul unei emisiuni la One FM. Această emisiune săptămânală îşi dorea să direcţioneze gradul de interes al publicului de radio FM către o nişă mai puţin comercială. Ca şi in cadrul evenimentelor “Sunday Scoop”, prezenţa dj-ilor invitaţi era uzuală, iar muzica de calitate o certitudine.
     În prezent, deşi activ şi implicat pe planul muzicii de club underground sub numele de scenă “Fouchat”, mi-am direcţionat focus-ul către producţia muzicală mai comercială. Aceste două activităţi au direcţii total diferite şi nu doresc în niciun fel intersectarea lor. Astfel, direcţionarea către commercial a dat naştere proiectului “FloorFiller” alături de Ovidiu Brăileanu. Prin această colaborare am ajuns într-un timp relativ scurt să lucrăm alături de nume importante din industria muzicală autohtonă."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !