marți, 14 februarie 2012

Biografii/Discografii: Phoneme



     A început să mixeze în anul 2003, axat în special pe breaks sau nu-skool breaks. A fost inspirat de nume precum Aquasky, piesa “777“ vs MasterBlaster fiind una dintre piesele favorite din toate timpurile ale lui Bogdan, dar şi alţi artişti ca Ed 209, Autobots, Ctrl Z sau Backdraft. Înca de la debut mixează doar pe viniluri, fiind un mare colecţionar.

     “Înca de la început am mers pe breaks, denumit la acea vreme nu-skool breaks. Avea o energie extraordinară, ceea ce m-a atras imediat. Eu, fiind deja un fan al beaturilor rupte, graţie curentului de big-beat şi electronica din anii '90, am fost atras imediat de energia breakbeatului. Acest stil a avut un mare boom după 2000, dar s-a mai stins între timp. A mai scăzut la numărul şi calitatea producţiilor, aşa că de prin 2007 încoace am căutat să îmi completez aria de selecţie cu dubstep sau drum & bass.“ (Phoneme)

     Şi-a ales pseudonimul din limba greacă, “phonema” reprezentând o unitate de sunet fundamentală din limbile vorbite, care ajută la diferenţierea cuvintelor şi morfemelor. Cu timpul şi-a creat un nume în dj-ingul românesc şi începând cu anul 2005 a mixat în oraşe precum Bucureşti, Deva sau Iaşi, dar şi în afara graniţelor (Bulgaria, Italia).

     “Era mai greu cu muzica în acea vreme, dar am avut noroc de nişte oameni bine intenţionaţi de peste hotare. Pe vremea aia, scena era într-o continuă evoluţie, cu o mană de dj buni şi un public cald şi estuziast. Ieşeau nişte chefuri foarte tari, iar aducerea de dj străini era destul de complicată. M-au impresionat încă de prin 2003 mulţi dj români ce activau deja pe scenă, precum Roli Breaker, Seb, Dubase, Down sau Leizaboy. Unul din artiştii preferaţi cu care am pus muzică şi pentru care am avut mereu un mare respect, e Jay Cunning. Cu toate acestea, un back-to-back de vis ar fi totuşi cu un român şi anume Roli Breaker (acum stabilit în Canada). Un DJ ce mi-a servit ca model, prieten şi coleg de breaslă.“ (Phoneme)

     Este o figură importantă pentru regiunea lui în organizarea de evenimente. A pus bazele Koalition Crew alături de Goblin şi Moondust, alături de care a promvoat muzica electronică în oraşul Galaţi.
     A făcut parte din labelul de succes a lui Mesmer, Scarcity Records, dar începând cu anul 2010 a pus bazele propriei platforme, numită Hibrid Records.
     Alte contribuţii ale sale pe scena muzicii electronice autohtone sunt implicarea în radiouri precum Drums.Ro şi BreaksFM, precum şi activitate în cadrul site-ului breakbeat.ro .

     “<It’s all about the music> e un motto ce mi-a plăcut mereu, însă nu prea reflectă realitatea, mai ales cea actuală. Drept principiu, am susţinut ideea că trebuie să gaseşti o cale de mijloc, să dai oamenilor muzica ce le place, dar numai dacă îţi place şi ţie. Industria muzicală romanească în sfera undergoundului nu prea există. Producţia în România pare încă la început. Ar fi doar o mână de artişti ce au ajuns la un nivel bun şi foarte bun. Dar, de vândut nu prea se vinde multă muzică, graţie pirateriei şi sărăciei, indiferent de cine e produsă. Se simte un mic recul în scena romanească şi nu numai, toate fiind legate de criza financiară, mentalitate sau involuţie. În strainătate lucrurile par mai aranjate, iar mentalitatea e ceva mai diferită. N-aş putea da un pronostic pentru viitor, dar rămân optimist!“ (Phoneme)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !