Radu Pieptea a realizat în perioada anilor 1999-2003 emisiunea “Organiq”, la Radio Delta RFI, care promova muzica electronică underground. Este de asemenea regizor de profesie, având în portofoliul său, pe lângă foarte multe spoturi publicitare şi producţii video, primul documentar despre muzica electronică romanească, numit “X-music” (2002).
Kosak a fost şi el realizator radio în cadrul RFI. A gazduit emisiunea intitulată "Oscilaţii”, după anul 2003. A activat de asemenea în domeniul muzicii de film ca sound designer, iar ca şi producător muzical mai este cunoscută colaborarea alături de Gojira.
Aceştia doi împreună au produs piesa "Lights", singura lansată sub numele Himerik, care a apărut pe compilaţia "Couleurs de Bucharest" în urma participării la concursul de descoperire al talentelor organizat de RFI.
ElectroBlog
Ro: Salut. Povesteşte-ne cum
ai început în domeniul muzical, înainte de fi realizator radio ?
Radu
Pieptea: Începusem de aproximativ cinci ani să promovez muzica electonică prin
diferite locaţii din Bucureşti şi pe la câteva evenimente din ţară. Am început activitatea în rolul
de dj la Martin, unde am pus muzică în câteva
seri. Dupa Martin ţin minte că am pus muzică la
diferite seri prin locaţii unde se
organizau petreceri de care ştia foarte
puţină lume. După aceste
gig-uri a urmat o serie de evenimente prin ţară şi diferite concerte în Bucureşti sau la
mare. În final am început să mixez în
calitate de rezident la Web Club, împreuna cu DJ Vasile şi DJ Sleek (aka Bobo Popescu), un club care la câţiva ani de la inaugurare a devenit clubul de referinţă pentru muzica electronică
underground. Cu toate că şi alte cluburi din Bucureşti îşi bazau serile de weekend pe muzica electronică, acestea ofereau mixuri bazate pe muzică de club mai “mainstream”, după modelul
Ibiza sau al altor cluburi mai comerciale.
EBRo: Cum
ai început să colaborezi cu RFI ?
RCP: Am
intrat in contact cu directorul muzical de la RFI, Mihai Dinu, care a răspuns afirmativ la propunerea mea de a produce o emisiune de
promovare a muzicii eletronice underground. Datorită lui şi a managerilor de la RFI,
emisiunea Organique a putut fi ascultată timp de
trei ani pe Radio RFI România.
EBRo: Cum
arăta scena muzicii electronice la
acea vreme şi cu ce alţi oameni din muzică, pasionaţi de electro, ai mai interacţionat sau
colaborat ?
RCP: Cred că scena arăta exact
cum arată orice scenă underground în momentul în care este la început. Erau câţiva dj prin toată ţara care promovau muzica electronică la diferite evenimente, cu puţini oameni şi în special puţini români.
O parte dintre ei mixau muzica electronică mainstream
prin puţinele cluburi mari, iar cealaltă parte promovam muzică şi genuri de muzică electronică mai puţin
mainstream. O parte din dj încercau să şi compună muzica
electronică. Existau şi câteva trupe care aveau ca activitate exclusiv producţia de muzică electronică. Personal am colaborat cu o trupă de acid jazz, Baba Novac şi cu diferiţi muzicieni cu care susţineam jam
session-uri prin Bucureşti. Îi pot
enumera pe Cri (Matze), Electric Brother, Ati (percuţionist), Marius Lefterache, Mara, Hassan Nasser, Norzeatic (Vexatu’
Vexx).
EBRo: Cum a
fost experienţa participării la concursul “Nouvelles Decouvertes” ?
RCP: Iniţial am fost invitat în juriul acelei competiţii, sau ce o fi fost, însă am refuzat
şi am ales doar rolul de participant.
EBRo: Ai
mai produs şi alte piese în afară de "Lights", apărută pe compilaţia
"Couleurs de Bucharest" (RFI) ?
RCP: Am
produs şi alte piese, însă nu am încercat niciodată să produc de o manieră comercială ceea ce am creat. Nici nu exista o structură serioasă a pieţei de muzică electronică aşa cum începe să apară de câţiva ani încoace. În ultima emisiune pe care am avut-o pe RFI am susţinut un concert live în care am cântat doar piese din producţia proprie. Cred că mai am pe
undeva înregistrarea acelei emisiuni.
EBRo: Ce
instrumente şi tehnică foloseai ?
RCP: În
afară de SL 1200 MK2, incredibilele
pickup-uri de la Technics, foloseam un sampler Roland SP 808, o clapă Roland şi un
contoler M-Audio pentru a utiliza mai uşor
diferitele programe de calculator pe care produceam muzica. Programele
preferate erau Reason, Acid, SoundForge. Ulterior am achiziţionat un workstation Yamaha RS 7000, pe care l-am luat în urma unui
schimb cu samplerul Roland, de la Miki, membrul trupei Şuie Paparude.
EBRo: Ce stiluri
de muzică electronică adoptai ?
RCP: Am
încercat să promovez toate genurile de muzică electronică. Mă ghidam după public şi genul de petreceri la care puneam muzică. Am mixat muzică goa,
house, drum and bass, breakbeat, up beat, down beat şi tot felul de fusion-uri gen acid jazz, trip hop, etc.
EBRo: Cât
timp ţi-ai dedicat producţiei muzicale ? Ce perioadă de ani ?
RCP: Dacă includ şi cei trei
ani în care am produs emisiunea Organique, cred că în total cam şase ani am
produs muzică. Singura piesa care a apărut pe o compilaţie a fost
piesa "Lights", pe care am creat-o împreună cu colegul meu de proiect de la acea vreme, Marius Lefterache.
Proiectul se numea Himerik.
EBRo: În
prezent mai produci muzică ? Proiecte
de viitor ?
RCP:
De câţiva ani m-am transformat
într-un consumator de muzică. Nu am niciun mare plan în
cap, însă nu exclud revenirea la o
atitudine mai implicată. Ba chiar pot spune că
este un gând care este prezent în mintea mea din ce în ce mai mult.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !