“Eram în clasa a X-a de liceu, în anul 1996, când mă împrietenisem cu Ştefan, cel care urma să rămână un prieten de nădejde. Tatăl său era un geniu al electronicii şi cum, în acea perioadă plăcile de sunet erau un vis, tatăl lui a creat pentru mine un DAC (digital to analog convertor) care se ataşa la portul LPT al unui computer. Acest dispozitiv îmi permitea să “aud” ceea ce compuneam pe computer. Practic, pe un calculator cu procesor i386 rulam un sequencer (Impulse Tracker), iar output-ul (muzica) era redat folosind acest DAC către difuzoare. Ştefan locuia în acelaşi bloc cu Mihai Ogăşanu (fiul celebrului actor) şi fiindcă petreceam destul de mult timp împreună, după orele de la liceu mergeam la Mihai în studio. El compunea muzică pe calculator având un background solid în acest sens. Ne-am împrietenit şi amabil fiind, mi-a furnizat şi explicat tot ceea ce aveam nevoie să ştiu pentru a mă apuca de făcut muzică electronică.
La început nu puteam vorbi de melodii şi cu atât mai puţin de un stil anume, dar treptat am reuşit să desluşesc tainele muzicii, chiar dacă nu am luat nicio lecţie de muzică în viaţa mea. De mic am fost fascinat de calculatoare şi de ceea ce poţi face cu ele. Tatăl meu, inginer electronist de profesie, m-a îndrumat în lumea electronicii şi a calculatoarelor, iar mama mea era înţelegătoare când îi foloseam calculatorul de la muncă pentru proiectele mele muzicale. Astfel, cred că am trecut prin toate etapele în materie de computere de la acea vreme, respectiv de la HC85 (undeva prin şcoala generala) la i286, i386, i486, Pentium ş.a.m.d.” (Alexandru Fulop)
Acesta a fost începutul pentru Alexandru Fulop. Câţiva ani mai târziu a început să frecventeze clubul Studio Martin şi s-a împrietenit cu dj-ii rezidenţi, Toro şi Niki4. Aici a mixat pentru prima oară două melodii pe vinyl şi a început să mixeze profitând de fiecare ocazie care se iveşte, încercând să îşi promoveze totodată şi propriile piese. Pentru un timp a devenit rezidentul clubului DV8.
“Lumea muzicală din România din acea vreme era cumva împărţită între techno şi hip-hop. Pe unde mergeam simţeam entuziasm şi mult potenţial, care din păcate nu ştiu cât de mult a fost exploatat. Era perioada în care în România lumea făcea pogo pe melodiile celor de la Prodigy, se auzea de Faithless, iar breakbeat-ul adevărat era în floare. Ca artişti îmi aduc aminte cu mare plăcere de Miky şi Dobrică, DJ Vasile, NSK, iar ca deejay de Toro şi Niki4. În acea perioadă am cunoscut pasionaţi de muzică, cum ar fi Mihai Ogăşanu, Mihai Cvasnievschi, Andrei Voica, Codin Anghel. Codin a fost coleg cu mine de liceu şi prieten bun. El cânta la chitară (solo, bass şi acustică) având pe parcursul anilor mai multe formaţii de rock alternativ printre care şi “Idle”. Împreună am compus o piesă ambientală. Codin, Teo (de la café Deko) şi cu mine mergeam împreună la un studio de muzică populară, unde încercam să scoatem un sound nou. Codin şi Teo cântau la chitară, iar eu mă distram la clape şi contrabass.” (Alexandru Fulop)
S-a remarcat pentru prima dată cu adevărat în cadrul concursului de descoperire a talentelor organizat de cei de la Assos Music şi Ideas Inc, în anul 1998.
“În iunie 1998 prietenul meu Răzvan Ghinescu (Industria) mă sfătuieşte să particip la Assos New Talent festival, un concurs ce urmărea promovarea de noi talente în muzica electronică. Evenimentul era organizat de Ideas inc, firma condusă de George Petre, un român plecat în State care ulterior avea să mă ajute foarte mult în activitatea muzicală. Pe 27 Iunie 1998 are loc concursul Assos New Talent Festival, la Arenele Romane din Bucureşti, unde m-am numărat printre câştigători. La concurs îl cunosc pe Mihai Cvasnievschi, fondatorul trupei Cyberbeat, cu care mă împrietenesc şi care ulterior contribuie la dezvoltarea mea muzicală, ajutandu-mă cu sfaturi în materie, dar si cu diverse tool-uri şi sample-uri.” (Alexandru Fulop)
După această experienţă începe sa îi fie promovate piesele. ProFm a difuzat una dintre primele lui materiale în cadrul unei emisiuni de gen. George Petre l-a sprijinit oferindu-i acces la un studio performant, unde a realizat o serie de piese noi.
În anul 2000 a semnat două piese pe prima compilaţie Mouse In House (Roton): “Haide!” şi “Niubit”. Stilul său era încadrat în aria house, cu influenţe disco/progressive, techno şi trance. A semnat un contract alături de cei de la această casă de discuri, însă lucrurile nu au evoluat aşa cum şi-a dorit, astfel încât, dezamăgit, se orientează spre diferite proiecte solo.
În prezent produce sub aliasul DJ Pelipe, mixează doar pe turntables şi lucrează la noi piese.
“De muzica nu m-am lăsat niciodată, dar am făcut o “pauză” de compus muzică electronică o bună perioadă, până în anul 2008. În ultimii trei ani am reuşit să-mi fac ordine în gânduri şi m-am apucat din nou de compus, dar şi de mixat. Astăzi îmi găsesc din ce în ce mai greu timp să lucrez la câte o piesă sau să mai fac câte un set din vinilurile preferate. În privinţa compoziţiilor mele, sunetul s-a schimbat mult şi vreau să cred că odată cu mine a evoluat şi muzica pe care o creez. Cochetez cu stilul trance şi progressive house/trance dar nu mă Îngrădesc Într-unul anume. Muzica vine din interior şi ulterior se încadrează sau nu intr-un stil. Mă influenţează artişti cum ar fi: Gareth Emery, Ferry Corsten, Basto, Markus Schulz, Tiesto, Spencer & Hill, Sander Van Doorn, Marco V, şamd. În 2010, am reuşit să-mi cumpăr o pianină de care sunt foarte mândru şi care are un sunet sublim. Îmi place să stau serile să mă pierd cântand la ea, iar uneori o mai acordez. În rest îmi doresc să reuşesc să termin una dintre piesele la care lucrez şi undeva în sufletul meu am speranţa că într-o zi o să mai ies pe scenă undeva. Din păcate, cu vârsta am devenit din ce în ce mai pretenţios şi cred că acesta este şi motivul pentru care nu am mai scos nicio piesă în ultimii ani. Mulţumirea vine din ce în ce mai greu.” (Alexandru Fulop)
http://www.youtube.com/watch?v=WD97EyBNRMg
RăspundețiȘtergere