vineri, 19 septembrie 2014

"MOZAIC: ADRIAN ENESCU faţă-în-faţă cu ALBA ECSTASY"

(stânga-dreapta: Marius Christian Burcea, Adrian Enescu, Mihail Adrian Simion

     Mozaic.. fuziune.. contraste.. comunicare.. deschidere.. aplecare.. încurajare.. Toate aceste puncte au fost urmărite de către mine într-un apel către cei care au fost implicaţi în proiectul "Enciclopedia muzicii electronice româneşti", prima carte care descrie istoria fenomenului din România, scrisă de subsemnatul, S. Moldovan, şi lansată în urmă cu un an.
     Acum ceva timp am lansat o provocare, am îndemnat la realizarea unui eseu audio-video pe marginea cărţii, prin care să fie criticaţi, încurajaţi, tinerii producători de muzică electronică din ţara noastră, un fel de rampă, punte de legătura, între cei experimentaţi, cu vechime în acest domeniu, şi cei care doresc să investească timp şi bani în producţia muzicală şi în instrumente profesionale. O vorbă bună, un îndemn, sau chiar şi o critică, de multe ori poate propulsa un anonim înspre mutle ore de muncă, sacrificii şi să se nască din el un geniu ! Nimeni nu s-a născut în două picioare, toţi am început cu piedici şi căzături ! O lume electronică ideală pentru mine ar fi una în care artiştiiar fi cu mult mai comunicativi, s-ar ajuta între ei, s-ar sfătui, aidoma anilor '90 când era la început fenomenul şi se socializa cu mult mai mult la petreceri şi pe internet !
     Astfel, nu putea să deschidă o astfel de iniţiativă altul decât maestru Adrian Enescu, cel care a inspirat şi încurajat scrierea cărţii unicat amintită mai sus. Eu mă bucur că a ales alt om tare drag mie spre care să trimită săgeţi şi pe care să-l onoreze cu o umilă părere, Alba Ecstasy, un guru al sintetizatoarelor de tot felul.
     Eu v-aş provoca şi mai departe şi nu m-ar supăra daca aţi veni şi cu video-uri, într-un cadru cât mai improvizat, minimalist, cu voi în faţă, un pahar de vin lângă şi o piesă pe fundal, vorbind despre autorul ei şi încurajând tinerii producători, care au atât de mare nevoie astăzi de încurajări şi de modele, într-o lume în care se promovează tot mai mult non-valorile.
     Mai departe vă prezint subiectul acestui proiect:


<<<Maestrul Adrian Enescu despre Abstractism 6, intr-un proiect marca ElectroBlog Ro:


Din pacate orice analiza a unui efort artistic este subiectiva . Foarte putine sunt cartile ale caror idei introduc teze obiective in dicutiile despre un demers artistic .
Cind aud un critic ca sustine ca are la indemina toate mijloacele de fi obiectiv devin circumspect , ma indoiesc , ma pufneste risul .
Despre ABSTRACTISM 6 compusa si interpretata de ALBA ECSTASY voi incerca un comentariu pur subiectiv .
Imi place ritmul obsesiv . Imi place cintul solistului (un sampling redat cu tehnica de reverse sound). Imi place sunetul gijiit al synthtetizatorului analog .
Aceasta muzica o pot regasi , si mi-ar place , pe orice sound track al unui film .
Samplingul Vocal si figuratia melodica a pianului confera muzicii personalitate si autenticitate .
Care este oferta compozitorului .
Un ritm IDENTIC de la inceput pina la sfirsit . Un sampling vocal IDENTIC de la inceput pina la sfirsit . O figuratie melodic cantata de pian IDENTIC de la inceput pina la sfirsit .
O formula de bas IDENTIC de la inceput pina la sfirsit . Un pad IDENTIC de la inceput pina la sfirsit .
Interventiile improvizatorice ale synthului nu aduc in prim plan , desi cred ca s-a vrut , multe schimbari a perspective Sonore .
Schema e simpla si previzibila . Avem de a face cu o pedala armonica . Un mesaj subliminal . O muzica minimalista .
Ok ! Dar si INDIAN RAGA este conceputa la fel mi se poate raspunde .
Ma opresc din cugetari si recunosc , INDIAN RAGA(muzica popular Indiana ) are in principiu aceasi constructie .
O muzica , ca si o casa , daca nu e construita bine se darima .
Compozitorul a construit ABSTRACTISM 6 . Propunerea lui e evidenta . Daca am desena muzica , tabloul ar contine linii drepte , nicio sinusoida .
Figurile geometrice sunt puse , cu grija , in acelasi loc, au aceasi unghiulatie .
Dupa gustul meu ii lipseste o surpriza . Poate nu are nevoie de o surpriza zice o voce .
Are nevoie de un contrapunct ritmic , obtinut din combinatii ale unor instrumente de percutie , nu cu drum set , zice o alta voce .
Recunosc mi-ar fi placut foarte mult daca ar fi existat un patern armonic , regasit in discursul padului .
Mi-ar fi placut daca improvizatia ar fi luat-o putin razna . Sunt subiectiv .
ABSTRACTISM 6 cred ca face parte dintrun prj . Daca da , cind vom auzi mai multe propuneri sonore vom intelege demersul compozitorului .
Mesajul va ramine in continuare subliminal/minimalist ? Sau vor fi si alte abordari ! Oricum ar fi , noi vom fi incontinuare subiectivi la auditie .
Ii doresc compozitorului ca SA OBTINA cit mai multe bile albe de la cei care ii asculta muzica , subiectiv sau nu , dar o asculta.>>>




Un comentariu:

  1. Domnul Adrian Enescu nu numai ca este un maestru al muzicii electronice, ci si un critic muzical de exceptie. Finetea si adancimea "notelor" critice au patruns mai adanc decat o spada de samurái.

    RăspundețiȘtergere

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !