luni, 22 octombrie 2012

ElectroScout Ro: Syrtis Major



     "Sunt din Craiova, compun muzică din 2006, folosesc Reason şi M-audio Axiom 61. Din 2004 sunt NoGood DJ, pun muzică veche pe care o mixez cu melodii noi care merită promovate, dar cum spunea cineva, <nu există muzică nouă sau muzică veche, numai muzică bună şi muzică proastă>."

      Cam aşa se descrie pentru început cel ce urmează să vi-l prezint astăzi în cadrul ElectroScout Ro, Syrtis Major. Nu e perfect. Dar, la fel ca un diamant scump, nici nu ar fi interesant să fie. Un master îmbunătăţit şi un sunet mai finisat ar fi câteva adăugiri muzicii sale. Dar are ceva nemţesc în el. Are potenţial, are talent, iar cu timpul şi cu puţin mai multă muncă ar putea fi unul dintre cei mai buni IDM-işti din ţară. Dacă el face treaba asta cu un simplu PC şi software-uri, tare mi-e "frică" ce ar rezulta dacă ar pune mâna pe un synth şi aparaturi profi.
     "Am terminat Comunicare, Filosofie şi am un master în Sociologie. Disertaţia s-a numit <Influenţa muzicii în viaţa socială>. Deşi am şcoală, am ales să-mi leg viaţa de muzică. Cred că Nietzsche avea dreptate când spunea că <fără muzică viaţa ar fi o greşeală>."

      Piesa care urmează să v-o prezint mie îmi place tare mult şi e una dintre acelea care m-au determinat să setez modul repeat. Transpune cel mai bine latura aceea "nemţească" a lui SM, pentru că începe chiar cu un vocal pe această limbă. Creează o atmosferă superbă, care alternează între tonul uneori vulgar şi plin de disperare al unui "supererou" german, cu vocaluri feminine de poveste în backround.


      "Piesa a fost compusă anul acesta, 2012. Nu ştiu să îţi spun ce gen este, ca instrumente am folosit tot Reason + M-audio Axiom 61. Pe fundal se aud cel mai mult vocile din filmul Superman + alte filme cu supereroi."

      Vă readuc aminte şi de o altă piesă semnată Syrtis Major pe una dintre compilaţiile "The Future", lansată în urmă cu ceva timp de ElectroBlog Ro.


     "2012, 104 bpm, la gen aş zice experimental, inspiraţia a venit cântând, piesa practic s-a compus singură, eu decât m-am jucat la sunete. Sunetul de orgă, care sună a reggae, este "Leslie Hall", sunetul cu care începe piesa este "Femenine", dupa el urmează tobele, după care imediat intră "Angel Delight". Cel care urmează şi sună a pian de jucarie este "ClockenSpiel". Nici un sunet nu a rămas nemodificat, la fiecare am schimbat parametrii până mi s-a părut că se suprapun cum trebuie."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !