marți, 4 decembrie 2012

ElectroScout Ro: badsector


            Badsector este un tânăr producător român care vine cu un stil foarte frumos aşezat şi o tehnică de apreciat. S-a evidenţiat prin intermediul respectabilului netlabel Local Records, unde a semnat piesa "Walk On You" pe una dintre compilaţiile lansate de aceştia.

            Dar asta e varianta scurtă a poveştii lui badsector, iar cum nouă nu ne plac nici jumătăţile de măsură şi ne place să mai şi piperăm articolele cu câteva vorbe transmise prin porumbelul mesager direct de la artist, iată povestea întreagă:

            "S-a întâmplat ca prin anii 2000, să mă împrietenesc cu un producător de bituri Hip Hop. Imediat am cerut softul (Mod PlugTracker) şi am început să mă joc. Cinci ani mai târziu am descoperit Reason şi Cubase, softuri pe care le folosesc şi în prezent. A urmat o perioadă în care ascultam foarte multă muzică din diferite arii, concentrându-mi atenţia pe structura pieselor, spaţialitatea lor, îmbinarea instrumentelor, ritmurilor, sunetelor.
              Descărcasem de pe internet zeci de giga de tutoriale video, PDF-uri, cărţi, dar nu am avut răbdarea necesară să trec prin ele, aşa că am mers pe principiul <what does this button do ?>, cu promisiunea că mâine mă uit, citesc (mâine e şi mâine). Astfel, am ajuns să stăpânesc softurile destul de bine, iar în jurul anilor 2009-2010 mi-am concentrat atenţia mai mult pe creaţie şi să fiu mulţumit de aceasta."





“Compilaţia <Buzz.Ro! 2011> aduce în faţa ascultătorilor ultimele viziuni artistice ale compozitorilor români de muzică electronică. Am fost plăcut surprins de sound-ul nou apărut în nişa aceasta, bucurându-mă enorm faptul că ne apropiem, sau poate chiar depăşim nivelul muzicii de afară. Local Records a reuşit să adune nume noi şi să le ofere acestora şansa de a fi ascultaţi.
Piesa <Walk on you> a fost compusă în toamna anului 2010, încadrându-se în stilul experimental. Nu am nici o tehnică precisă atunci când compun. Mai exact, îmi place să mă aşez în faţa clapelor şi să-mi exprim trăirile, experienţele, să descriu locuri, oameni, fapte. Viaţa este sursa de inspiraţie.”

            Primul material discografic veridic semnat de Sergiu Micu a fost albumul "Point Of View", self-released, aşa cum îi stă bine oricărui producător care îşi respectă munca şi care merită să fie respectat şi de noi.



"Primul album, <Point Of View>, l-am scos în februarie 2011. Am ţinut să-l lansez în urma unei invitaţii (de la Vlad Iorga, în cadrul evenimentelor The New Composers), de a avea un prim gig la Control. Aşa s-a făcut că în urma concertului am împărţit CD-uri gratuit persoanelor care au participat la show."

Îmi plac la nebunie tinerii aceştia care lucrează curat, profi, clasic, old skool. Frumos. Iar badsector este unul dintre ei. Nu mă încurc în genuri pentru că nu are rost, muzica se simte nu se clasifică, atâta pot să spun că ultimul album al său, "Blueprint", lansat anul acesta, este foarte bine aşezat, atent lucrat, simţi muzica, una palpabilă, organică, exact ce caută unul cu acusticul foarte sensibil. Pe "Blueprint" poţi să spui că mai auzi o tobă, un pian, un hardware, un sintetizator, una alta, spre deosebire de "lupii" din mainstream care pun un beat şi îl ţin 10 minute. badsector e "pă trend" ai spune, a confirmat aşteptările. Muzica electronică de astăzi se (re)îndreaptă spre electro-acustic, iar cine va munci profesional va supravieţui, iar restul vor fi ca în povestea aceea a lui Darwin cu selecţia naturală.



 "Într-o dimineaţă de august a anului 2012 m-am gândit să mai scot un album cu piese mai vechi şi uite aşa, până la miezul nopţii coperta a fost gata, mulţumită prietenei mele."

 În continuare e timpul să lăsăm baltă modestia şi să spunem că am contribuit şi noi la promovarea lui badsector în diverse rânduri. După ce l-am ascultat pe compilaţia Local Records l-am contactat pentru a ne spune si nouă povestea lui, iar peste câtva timp am hotărât că este persoana potrivită pentru un proiect care intenţionam să îl lansez: "The Future". A fost o serie de compilaţii ce avea scopul să promoveze tinerii producători, pe care badsector a fost prezent cu piesa "There is Nothing", pe care o puteţi asculta mai jos.


            "După aproximativ nouă ani de joacă, cercetări si voie bună, la finele anului 2010 am hotărât să urc câteva piese pe Soundcloud. Micile încurajări sub forma unor comentarii de apreciere, suportul prietenilor și propria-mi dorinţă de perfecţionare m-au convins să ofer din ce în ce mai mult timp muzicii. Perioada în care mi-am clădit bazele compoziţiei muzicale m-a obişnuit să nu mă axez pe un singur stil, ci mai degrabă să experimentez orice <curge>. O fac pentru că îmi place, mă încarcă şi mă descarcă şi niciodată nu e la fel."


             Astăzi istoria se repetă, pentru că nu m-am mulţumit doar cu o prezentare audio, ci am ţinut neapărat să îl integrez într-un alt proiect, ElectroScout Ro, care înseamnă cam tot ce vedeţi mai sus, o amplă prezentare, plus, nici nu se putea să lipsească, o piesă nouă din partea  lui Sergiu. Cât timp o ve-ţi asculta vă mai pot spune despre Sergiu că a mai organizat seri experimentale cu Rufi, live acts la Street Delivery, a pus muzică la petrecerea de lansare a albumului "Cycler - Polymath", jam-uri împreună cu frateleNORD şi alte întâmplări. De asemenea a pus umărul la piesa "Sectoru’ rece" albumul "Raku – O să-ţi placă" (2012). Se mai bucură de compania maestrului BLN în cadrul Artskul, unde desluşeşte misterele sintezei de sunet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !