marți, 4 decembrie 2012

ElectroScout Ro: Intrinsec



     Ador când încep un articol cu fraza "asta e genul de trupă care-mi place". Nu că ar fi ceva nefiresc, pentru că dacă nu ar fi aşa nu ar fi prezenţi pe blogul acesta, dar crează un sentiment anume, o senzaţie de uşurare, de mândrie, de bucurie că există trupe de genul acesta în ţara noastră şi că avem cu ce ne mândri.
      Intrinsec înseamnă doi: Alex Mihalus şi Diana Antohi. Trei materiale lansate până acum: primul în 2010, "Demos", al doilea un an mai târziu, "From the 2011 Sessions", iar ultimul material anul acesta, numit "Sunshine Alley Soundtrack". Dar haideţi să începem aşa bătrâneşte, uşurel, detaliat, cu începutul.

      "Inceputurile au fost pe undeva prin '96, cand am primit cadou prima chitara. Urmatorii ani i-am petrecut invatand singur, furand ce meserie am putut de la oamenii cu care mai stateam si care stiau deja cate ceva. Dupa doi ani mi-am luat prima electrica si am inceput sa ma gandesc ceva mai serios sa incep o trupa. Ne-am jucat un an doi cu un proiect de rock alternativ, care s-a destramat si apoi pentru cativa ani m-am orientat spre altele decat muzica.          Cred ca punctul de cotitura principal a fost in 2005 cand am gasit pe DC++ un Ableton 5 si mi-am dat seama ca pot sa-mi orchestrez singur piesele, sa scriu singur tot si chiar sa pun live. Chiar daca la vremea respectiva ma ocupam cu altele, distractia noastra principala acasa a inceput sa fie Abletonul si fara sa vreau am inceput sa scriu, sa pun la punct piese si sa invat tot mai multa productie. 
        Am inaintat asa, fara nici o intentie sigura in domeniul asta, doar jucandu-ma pana prin 2010. A fost un moment in care intentiile s-au cristalizat si m-am hotarat sa incep sa fac treaba organizat si serios. La vremea respectiva aveam la dispozitie doar un AMD 1800+, ceva mult sub un sistem optim pentru muzica, asa ca in asteptarea unor scule mai profi am produs un album de demo-uri pe el, doar jucandu-ma ca si pana atunci, dar cu intentia clara sa promovez ceva dintre piese. Am inceput sa folosesc Soundcloud si Myspace si sa cunosc oameni de pe peste tot care se ocupau cu muzica. Cu unii dintre ei am ajuns chiar sa colaboram si sa producem impreuna." (Alex Mihalus)


        "Demos". Post-rock e puţin spus, materialul cuprinzând o varietate de stiluri şi fuziuni. Albumul a fost lansat la sfârşitul lunii februarie şi este disponibil gratuit spre download aici. Cover artwork by George Rosu.

          "Prima lansare oficiala a fost albumul de demouri, in primavara lui 2010, doar online si cu promovarea putina pe care am putut sa o facem. Albumul nu a facut mari valuri, poate si din cauza ca nu incercam sa ne promovam agresiv si nu ne inscriam in nici un trend major al momentului. De altfel, din cauza usurintei cu care se poate produce si face cunoscuta muzica in momentul asta nici nu am incercat sa intram in contact cu labeluri sau producatori intr-un sistem traditional.
          Tot in primavara 2010 am facut si primul show live sub numele Nazca Planes, nume pe care l-am schimbat in momentul in care am gasit o trupa din US avand exact acelasi nume. Eventul a fost lansarea versiunii 2.0 a siteului VeiozaArte si i-a avut ca headlineri pe I Heart Sharks. Neavand echipament am facut un DJ set in care am inclus si niste piese ale lui Gladbeast, un producator din UK cu care colaboram de ceva vreme si cu care lucram in prezent la un album." (Alex Mihalus)

          A fost de asemenea momentul în care s-a stabilizat formula actuală a formaţiei, prin alăturarea Dianei, responsabilă de partea "electrică" a sound-ului Intrinsec.

          "Cam in aceeasi perioada Diana Antohi a devenit interesata de proiect si a devenit parte a formatiei ca basist si co-operator pe partea de electronice. Fara studii extensive Diana si-a petrecut urmatorii ani invatand Ableton si bas si co-producand piesele pentru primul release. Pe la inceputul lui 2012 am putut sa ne construim primul studio si sa incepem sa punem la punct primele performance-uri live." (Alex Mihalus)


       "In martie 2012 am pus pe net o colectie de 5 piese scrise in 2011, 4 sesiuni live inregistrate in studio si un bonus track. Albumul e disponibil pentru streaming si download pe pagina noastra de Bandcamp.
      Despre stilul nostru si cum lucram, de la inceput avand experienta cantatului cu o formatie live am prins gustul unui performance organic, in moment. Lucrul cu Live a mers in acelasi sens, multitrackingul si scrierea unei piese cu stop-rewind pierzand teren in fata distractiei pe care o ofera performance-ul. Acest mod de lucru aduce cu el probleme inerente cum ar fi nevoia de a lucra foarte rapid si un anume sentiment de static pe care producatorii de studio il elimina foarte usor introducand un numar mare de sample-uri pe portiuni mici de timp. Directia in care ne dezvoltam e aceea a unui performance live intuitiv, bogat in instrumente si improvizatii, cat mai aproape de ideea de a canta in fiecare moment ceva ce iti place si te prinde.
       Nu am incercat niciodata sa producem intr-un stil anume sau pentru un trend, am scris ce ne-a placut cum suna la momentul respectiv si i-am lasat pe altii sa catalogheze piesele. Ne place sa ne jucam cu piesele altora, avem doua remixuri dupa o piesa hemp jazz pe albumul demo si am participat la un event de remixuri al Institutului Ceh cu o piesa bazata pe niste sampleuri de Antonin Dvorak. 
      Numele proiectului vine de la faptul ca muzica noastra pleaca de la calitatile intrinsece ale sunetelor cu care ne jucam, e un lucru organic pe care incercam sa-l urmarim si sa-l dezvoltam pentru a scrie o piesa, elementele conceptuale aparand abia in stadiile de finalizare.
      In momentul acesta lucram pe un Intel Core 2 duo 2x1800 la 3gb Ram controlat cu o tastatura touchpad Logitech K400, o interfata Yamaha Audiogram 6, un Ableton Launchpad si doua Korg Nanokey, o chitara acustica si un bas Epiphone, totul scos pe o pereche de monitoare Samson Media One 4A.

       In prezent avem 3 proiecte in productie: un album cu piesele scrise pentru soundtrackul piesei de teatru "Aleea Soarelui" care va avea curand premiera in Bucuresti, albumul de colaborari si remixuri produs impreuna cu Gladbeast, si un EP pentru labelul german Plusquam Chillout. Toate sunt programate pentru release in prima jumatate a lui 2013."  (Alex Mihalus)


      Aşadar, aceasta este povestea lor, iar mai departe, după cum ne este obiceiul, vă oferim spre ascultare o bucăţică din munca lor. Piesa se numeşte "Under cold stars" şi face parte din soundtrack-ul "Sunshine Alley".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !