sâmbătă, 2 iunie 2012

Biografii/Discografii: Alexandru Nucă


             Alexandru Nucă este un muzician care în anul 2000 înfiinţa alături de George Constantinescu trupa DaKsha, căreia în scurt timp i s-a alăturat mai apoi Cătălin Truţă. Cei trei au lansat împreună în anul 2001 piesa "On The Wings Of The Phoenix", pe compilaţia "Noua Românie - Rebirth of a Nation" (2001, Earthtone). Compoziţia a fost inspirată de lucrarea marelui sculptor român Constantin Brâncuşi, "Pasărea maiastră".
             Tot în acelaşi an apare un EP intitulat "Tango în Spaţiu", un experiment de tango electronic, clasic şi house, conceput de catre Alexandru şi Cătălin. După aceasta, Alexandru părăseşte trupa şi alege o carieră solo, orienta preponderent către tango.
             Dar mai multe detalii despre cariera muzicală a acestuia vă las să aflaţi chiar de la el, în timp ce ascultaţi o minunată compoziţie de muzică ambientală semnată Alexandru Nucă.





            M-am născut în Bucureşti pe data de 9 ianuarie 1972 şi am copilărit aici. La vârsta de şase ani am primit în dar prima mea chitară şi sub îndrumarea fratelui meu mai mare, Dan Nuca, am început să desluşesc tainele muzicii. Am continuat să cânt şi m-am integrat în formaţiile Şcolii Generale Nr. 22, la care am studiat, participând cu succes la festivalurile pioniereşti din acea vreme. Pe la vârsta de 12 ani, influenţat de fratele meu care este electronist de profesie, am început să îmi construiesc efecte pentru chitara electrică pe care o primisem în dar de la părinţii mei.

În perioada liceului am început să cânt cu formaţii de muzică rock: Phedra, Asalt, Tectonic, Voltaj, luând cu asalt cluburile underground ale Bucureştiului de atunci. După revoluţie am continuat să cânt cu Tectonic, apoi cu Voltaj şi apoi cu Krypton, cu aceştia din urmă având o colaborare fructuoasă şi de lungă durată, cu artişti consacraţi, cunoscuţi ai scenei româneşti: Mădălina Manole, Gabriel Cotabiţă, Aurelian Temişan.  M-am retras din trupa Krypton prin 1995 şi am început să lucrez în studio ca sunetist la Migas Real Compact, condus la acea vreme de dl. Adrian Ordean, de la care am învăţat foarte multe despre sunetul de studio.

În anul 2000 am colaborat cu George Constantinescu şi cu Cătălin Truţă pe diverse proiecte Daksha: On the Wings of Pheonix, Tango in Space.

Tot în anul 2000 am descoperit muzica de tango şi am început să mă apropii de acest gen. În 2004 am înfiinţat un cvintet de tango cântând la bandoneon. Simplificând formula orchestrei continui să cânt în duet cu Horia Preda la chitară tango, în această formulă concertând la nenumărate evenimente, petreceri de tango în România şi în Franţa, la Paris, în cadrul comunităţii de tango de acolo.

Prinzând curaj să cânt şi cu glasul, am început să explorez lumea tango-urilor cântate cu voce, acompaniindu-mă cu prima mea dragoste, chitara. Aşa mă gasiţi acum prin bistro-uri micuţe cântând cu glasul şi chitara muzica de tango.” (Alexandru Nucă)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !