vineri, 2 martie 2012

Recommends: Setilla

soundcloud.com/blanilla

     În urmă cu ceva timp am dat de oamenii aştia doi şi m-am întrebat: cum naiba de nu sunt pe toate canalele ? Este vorba despre Blanilla şi MC Posset, un proiect care şi-a făcut apariţia prin 2011, cu gânduri mari. Blanilla, sau Angel Rusu, este mai vechi în domeniu, activând de prin '99. A rămas fidel drum and bass-ului şi ritmurilor sparte încă de atunci şi a simţit de câteva ori gustul succesului, mai ales în 2006, atunci când a fost ales ca finalist pentru competiţia locală Heineken Music Thirst. Dealtfel de fiecare dată când a participat, 2007 şi 2008, s-a clasat în primii trei. A fost norocos să împartă scena de-a lungul timpului cu nume mari precum Groove Armada, 2 many Djs, Neatgroove, Soulwax, Tiesto, James Lavelle, James Zabiela, Sven Vath, John Digweed, Jay Cunning şi a dat cu subsemnatul pe la festivale importante precum 48 h, Summer Break şi Tm Base. Lista colaborărilor mai poate fi extinsă cu artişti precum experimentatul orădean D-fact şi cei de la Kult Studios.
     Revenind la paradoxul de la început şi spun că nu prea pot să îmi dau seama cum nu se dă pe la radiouri sau televiziuni Setilla ? Au lansat împreună un frumos album numit "Geamandura", ce conţine nu mai puţin de zece piese, foarte dansabile, foarte apropiate de gusturile oricui, digerabile şi numai bune de fredonat vara pe plajă. Breakbeat, breaks, broken beat, dubstep, drum and bass, tot ce vrei !

     „Călătoresc atât pe meleaguri muzicale mai underground, cât şi altele mai mainstream, şi oriunde mă aflu, mă simt satisfăcut cu un set de senzaţii, rămânând loc şi pentru furnicături care provin din alte părţi, declarându-mă astfel un poligam muzical convins. Aşa că, pe când eram MC pe seturi drum’n’bass (2007 - 2009), pe lângă rolul de panou publicitar liric, îmi doream să-mi apropii mesajul de public şi să-mi fructific latura poetică încât să construiesc un program cu piese proprii, dorinţă care m-a săltat după prima propunere intr-o trupă rock alternativ – Relative. Aici am activat aproximativ 2 ani jumate (2009 - 2011), şi la un moment dat mă gândeam că e cam reducţionist, sau poate chiar deviant, să încerc să m-apropii de un public român adresându-mă exclusiv in limba engleză. Din moment ce nu puteam folosi limba maternă in setul trupei in care activam, am ajuns să bat la alte uşi şi să păşesc pragul mai multor stiluri muzicale scriind texte pentru instrumentale hip hop (alături de Mahia Beldo), sau chiar şi house balcanic (Yallay). Călătoria a-nceput să-mi placă, şi cu acest avânt am ajuns să croiesc noi drumuri alături de un vechi prieten, Angel Rusu (DJ Blănillă). Eram amândoi de-acord că există destui DJ în ţară, şi că ar fi interesant, atât ca şi provocare personală, cât şi ca şi operaţiune de îmbogăţire a peisajului muzical românesc, să născocim un proiect pe stil drum’n’bass, breakbeat, şi dubstep cu piese proprii şi cu versificaţie 70% in limba română, iar restul in engleză.
     Totul a început cu tradiţionalul ”hai să facem o piesă”, după care ne-am hotărât să mergem până la capăt, să facem totuşi 10 bucăţi, şi să-mpachetăm totul sub numele ”Geamandura”, iar noi ca şi producători ne-am autobotezat - Setilla (care rezultă din unificarea jumătăţilor din numele noastre de scenă).
     Materialul a ieşit de două ori mai bine decât ne-am fi imaginat iniţial, şi se poate descărca direct de pe pagina noastră Facebook. Avem intenţii serioase să căutăm ajutoare specializate în ce priveşte posibilităţi de difuzare radio/TV, sau asigurarea unui număr considerabil de cântări anuale, însă industria muzicală, de cele mai multe ori, nu e tocmai ca şi povestea cu Cenuşăreasa, unde vine prinţul să se ocupe de bunăstarea ta. Cel mai solid salvator s-a dovedit a fi Zona Liberă – Radio Guerrilla, care a difuzat pe parcursul a mai multor emisiuni toate piesele albumului.
     Despre frecvenţa şi reacţiile publicului e încă prematur să vorbim, din moment ce am început să cântăm abia de câteva luni, iar numărul gig-urilor se poate număra încă pe degete. Cu toate acestea, noi urmăm acelaşi plan cu acelaşi avânt, dorind să urcăm acest proiect cât mai sus posibil.” (MC Posset)




 

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !