sâmbătă, 11 februarie 2012

Interviu ElectroBlog Ro cu Mr. Pit !


ElectroBlog Ro: Salutări Adrian !
Mr. Pit: Salut!

EBRo: Eşti unul dintre cei mai buni producători români de EDM. Când, cum şi cu ce tehnică ai început să produci muzică ?
Mr. Pit: Mulţumesc pentru apreciere. Mă consider un producător care transmite dragostea pentru muzică şi pasiunea pentru producţia muzicală în acelaşi timp. Nu aş putea spune că deţin un istoric muzical în familie, nici că am studiat instrument intensiv ori că am avut o revelaţie peste noapte când m-am apucat de muzică. Nu s-a întâmplat aşa ceva în cazul meu. Dintodeauna am abordat jocul cu muzica drept o provocare şi o dorinţă de a reuşi să mă exprim în acest mod. Probabil că ni se întâmplă tuturor să ne închipuim că suntem interpreţi pe o mare scenă, ori poate că fredonăm în gând o piesă orchestrată de imaginaţia noastră, dar punerea în practică este cea care reprezinăa concretizarea ideilor. În 1996 am realizat că un ajutor pe care îl poate primi un producător muzical aspirant este reprezentat de un PC, astfel ca am început să descopăr pas cu pas micile secrete ale lucrului cu un program pentru produs muzică. Existau câteva variante software, programe tip tracker la care adaptam ideile, deci ca hobby acela este anul în care am început. Am avut prima producţie semnată pe compilaţia TM04Base în anul 2004 la Roton Music. Cu toate acestea, cred că momentul remarcării mele pe scena muzicală internaţională a venit în 2007, o dată cu cooptarea mea ca artist exclusiv la Armada Music pentru sublabelul deţinut de Markus Schulz, Coldharbour Recordings. Acest lucru m-a ajutat foarte mult încă de la începutul de carieră în special că eram primul proiect românesc semnat cu una dintre cele mai importante companii muzicale în EDM.

EBRo: Timişoara este o oază de urbanism şi undergroundism. Care au fost primele petreceri la care ai participat ca şi spectator ?
Mr. Pit: Am participat ca spectator mai mult în perioada post adolescentină, dacă mă întrebi acum ce petreceri din trecut mi-au plăcut în mod deosebit, sunt cele cu Voodoo & Serano şi Quicksilver. În adolescenţa mea erau prea puţine evenimente de muzică electronică în oraş, fie nu aveam cunoştinţă despre ele. Eu provin din categoria producătorilor care au ales acest drum din pură pasiune şi încredere că pot arăta consistenţă în scena muzicală internaţională. Petrecerile pentru mine înseamnau în primul rând o susţinere pentru artiştii care performau. Am apărut prima dată pe o scenă fiind invitat în 2003 să particip cu o prestaţie în cadrul festivalului TMBase, nu îi cunoşteam pe băieţi, dar ştiam despre acţiunile pe care le realizau la acea vreme pentru a promova muzica electronică, aşa că le-am trimis demo prin poştă. Pare puţin ciudat să trimiţi prin poşt un demo pe CD, în acelaşi oraş, dar eram entuziasmat de idee şi m-am conformat criteriilor de aplicare a demo-urilor. Îmi amintesc că am fost anunţat prin email despre faptul că le place demo-ul şi că vor fi încântaţi să mă aibe ca participant la eveniment, materialul meu fiind unul dintre demo-urile care se încadrau în cerinţele lor, iar prima mea apariţie în faţa unei audienţe urma să se concretizeze, ce succes! În materie de dj-ing am început să facem petreceri restrânse în oraş, în 2007 în club Bounce şi Maximus împreună cu DJ Finggaz şi Dash, fiind şi ei unii dintre puţinii dj de trance din România la acea vreme. Tot în acel an am fost invitat şi în afară să pun muzică.


EBRo: De ce Mr. Pit ? De unde acest alias ?
Mr. Pit: Este un derivat dintr-o poreclă mai veche la care am adăugat "Mr."

EBRo: Cum ai fost primit de către public ?
Mr. Pit: În ceea ce mă priveşte, publicul este exuberant în majoritatea locurilor în care sunt invitat. Modul de manifestare poate fi diferit, dar reacţia generală este aceeaşi, una pozitivă şi plină de entuziasm. Asta probabil că se datorează şi stilurilor muzicale pe care le abordez în seturi şi care oscilează între pasaje optimiste, ritmuri "dark" şi elemente de percuţie nonconformiste bine încorporate în groove-ul pieselor.

EBRo: Cum a evoluat în timp lumea de noapte şi cum este ea faţă de cea vestică ?
Mr. Pit: Publicul din vest, pe lângă faptul că e mai deschis către underground, pot spune că este şi mai cunoscător din punct de vedere muzical. Cei aproximativ 50 de ani de mentalitate obturată în România încă îşi fac simţită prezenţa. Totuşi, există semnale pozitive şi sunt optimist în ceea ce priveşte deschiderea din ce în ce mai mult a publicului românesc către muzica electronică de dans. Noi avem nevoie de el şi el de noi.

EBRo: Există în prezent în opinia ta o "mişcare" stabilă, matură, o scenă trance în adevaratul sens al cuvântului în România ?
Mr. Pit: Din punctul meu de vedere, o mişcare muzicală stabilă dar mai ales matură, presupune ca aceasta să cuprindă atât artişti care dovedesc consistenţă, continuitate şi recunoaştere internaţională, evenimente bine organizate care au ca scop punerea lor în valoare, dar nu în ultimul rând şi un public susţinător pe masură, lucru care nu se întâmplă în România. Sunt bune ghilimelele tale şi lăsând gluma la o parte, cred că este mult loc de îmbunătăţire.

EBRo: Ce alţi artişti autohtoni apreciezi din această sferă muzicala ?
Mr. Pit: În opinia mea, România are foarte multe talente, producători trance cu real potenţial. În ultimii doi ani au apărut cei mai mulţi artişti români în trance. Câteodată entuziasmul îi poate conduce către o autoapreciere excesivă. Cele mai multe bloguri, reviste online şi site-uri de specialitate sunt surse concrete de declaraţii exagerate, deformarea sau omiterea realităţii, menite sa înducă în eroare publicul cititor, lucru dăunător atât laturii artistice dar şi credibilităţii informaţiei. Sunt de părere că trebuie să dovedeşti că meriţi să fii apreciat celor care pot proba acest lucru ci nu ţie însuţi ori prietenilor şi nu doar prin creativitate sau originalitate, dar şi prin realizări notabile, atitudine artistică, perseverenţă, consistenţă. Conform acestor câtorva criterii importante, deocamdată nu aş putea menţiona vreun nume care se distinge.

EBRo: Cu cine ai colaborat de-a lungul vremii ?
Mr. Pit: La început tendinţa mea a fost aceea de a încerca să semnez piese cu cât mai multe label-uri şi de a colabora cu cât mai mulţi artişti, lucru care s-a şi întâmplat, dar despre care am realizat că nu este benefic, datorită faptului că există riscul pierderii identităţii artistice. Ulterior m-am axat pe colaborarea strictă cu unele labeluri. În general îmi place să lucrez îndeaproape cu un cerc restrâns de persoane, fapt ce încheagă relaţiile pe termen lung. Cea mai importantă colaborare nu este doar una strict muzicală, ci şi una tehnică. Colaborez la diverse idei cu Markus Schulz, unul dintre artiştii de vârf din EDM. Lucrăm împreună de 5 ani, iar pentru mine este onorant să beneficiez de atenţia unor personalităţi artistice care sunt idoli pentru mulţi iubitori de muzică electronică, dar şi să colaborez cu aceştia direct în diverse proiecte muzicale. Un alt exemplu este finalizarea împreună cu M.I.K.E aka Push, o legendă în muzica trance, a piesei "Mighty World", o colaborare sub pseudonimul M&A, pe care împreună am lansat-o la High Contrast Recordings din Olanda. De asemenea, am făcut câteva colaborari cu Jochen Miller în anii trecuţi. Alte proiecte pe care le-am derulat de-a lungul timpului au fost cu soliste precum Vicky Fee, Madelin Zero şi Marcie.



EBRo: Cum eşti primit în afară şi cum arată agenda ta ?
Mr. Pit: Modul în care îţi face primirea publicul este strâns legat de acela în care tu reuşeşti să comunici cu acesta. Întotdeauna când mă bucur de statutul de invitat al unui eveniment, o fac din perspectiva realizărilor mele artistice ci nu datorită altor criterii. Astfel că raspunsul la prima parte a Întrebării tale nu poate fi decât acela că întotdeauna am beneficiat de reacţii pozitive. Legat de solicitări, deşi pot spune că sunt în plină ascensiune, ca dj încă mă consider la început de carieră, deşi am mixat pe plan internaţional încă din 2007. De curând m-am întors din UK, unde am mixat la OTR în Sheffield şi la Godskitchen în Birmingham. De Crăciun am mixat la Bucureşti, anul acesta voi debuta la Winter Music Conference în Miami în cadrul Coldharbour Night, Mai avem pregătite şi alte surprize de proporţii pentru fanii trance-ului pe care le vom anunţa la momentul potrivit.

EBRo: Care au fost locurile prin care te-ai perindat şi care a fost cea mai mare realizare, cel mai plăcut moment din carieră ?
Mr. Pit: În ţară am mixat în câteva locaţii, probabil 10-15 pe tot cuprinsul ţării, în oraşele principale. Pe plan extern am mixat în Canada, UK, Indonezia, Rusia, Ungaria, Polonia, Bulgaria, iar printre evenimentele şi locurile cele mai importante aş mentiona Global Gathering, Sunrise Festival, Cacao Beach sau Club Circus din Montreal. Cred că cea mai mare realizare nu doar a mea, dar şi a oricărui artist este aceea de a îşi putea găsi calea către zona muzicală care îl reprezintă. Eu mi-am găsit propriul drum. Momentele plăcute sunt foarte dese, mi-ar fi greu să aleg unul ca fiind pe primul loc.

EBRo: Cum a evoluat de-a lungul timpului sound-ul tău ?
Mr. Pit: Stilul meu s-a conturat treptat, la început produceam piese experimentale, iar în prezent mă îndrept către muzica cu tinţă specifică zonei EDM, care este foarte apreciată nu doar de mine ca producător, dar şi de publicul din afară, lucru care mă mulţumeşte în mod deosebit. Am încercat întodeauna să inovez atât în sound ca tehnică, dar şi să descopăr noi abordări în partea melodică. Probabil că evoluţia soundului este diferită faţă de cea pe care aş fi văzut-o acum 5-6 ani. Mi-a plăcut dintotdeauna să creez piese contrastante, stilul meu de producţie este unul flexibil, îmi place să creez atât piese cu calităţi melodice ridicate cât şi piese bazate pe ritm, dar care se prezintă excelent pe un sistem de sunet de zeci de mii de Watts.


  
EBRo: Ai pus bazele Well Mixed Records. Ce stiluri ţinteşte, ce s-a lansat şi ce planuri de viitor ai cu acesta ?
Mr. Pit: Well Mixed Records este un proiect pe care l-am început în 2006. Este primul label cu profil trance înfiinţat în România. Primul release l-am lansat în 2007, au urmat lansări de piese ale unor artişti talentaţi de pe întreg mapamondul. Până în momentul de faţă, catalogul însumeaza peste 60 de releaseuri lansate atât la WMR cât şi la Well Mixed CHOONS!

EBRo: Ce ne pregăteşti pe viitor ca şi producător muzical şi ce alte proiecte mai ai ?
Mr. Pit: Piesa începutului de an pentru proiectul Mr. Pit este "Mosni", titlu care va fi lansat la Coldharbour pe 6 februarie. Semnalele venite din partea fanilor cât şi faptul că piesa a fost prezentată în evenimente de anvergură precum Transmission, Escape from Wonderland, ori în World Tour-urile din Washington şi Sydney ale lui Markus Schulz, nu pot decât să mă bucure şi să mă motiveze pentru viitor. De asemenea, vor fi două noi piese care vor apărea la Armada Music. Nu în ultimul rând, lucrez la primul meu album artistic şi deşi nu pot presupune când va fi gata, sperăm ca lansarea să bucure publicul de muzică electronică din România.

EBRo: Îţi mulţumesc şi îţi urez mult succes în continuare !
Mr. Pit: Mulţumesc şi eu! Multă baftă în continuare !



Bio Mr. Pit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !