miercuri, 21 decembrie 2011

Biografii/Discografii: Unusual Suspects

DJ Down 
       
             Down este activ pe scena muzicală din România încă din anul 1998. A trecut de-a lungul vremii prin genuri precum drum and bass, techno, bigbeat, breakbeat sau nu-skool breaks. A participat la diverse petreceri underground, solo sau în colaborare cu Narkoma.



            "Primele legături cu scena electronică datează de prin 1998, când am început să colecţionez discuri şi treptat să acumulez noţiunile elementare legate de turntablism şi mixat. Era perioada în care scena clujeană se năştea, prin evenimente cu caracter periodic. Am început cu drum and bass, puţin techno şi bigbeat / breakbeat-ul anilor '90. De asemenea am colaborat la diferite proiecte muzicale. În final am ajuns la nu-skool breaks, gen pe care îl consider o revoluţie în muzica de dans contemporană.” (DJ Down)



            Apoi au urmat gig-uri la cele mai importante festivale de gen din ţară, precum TMBase, Delahoya, 48H, Transilvanian Summit, Peninsula, Summer Break, Fânfest şi altele. A mixat de asemenea şi la evenimente din afara ţării, în mai multe oraşe din Ungaria.

            Este membru fondator Unusual Suspects din anul 2003, colectiv ce are menirea de a promova breaks-ul. Din organizaţie mai face parte DJ Snow, Dudawles, Levi, MC Agent şi Zsolt. Aceştia au adus în faţa iubitorilor clujeni de muzică electronică nume mari precum Freestylers, Logistics, Goldie, Dillinja, Bailey, Storm, Erb N Dub, Future Prophecies, MC Navigator, Bad Company UK, Noisia, BSE, Loxy, Ink, Funsta MC, Big Bud, SUV, SKC.

            În ultimul timp DJ Down s-a axat pe langă activitatea de dj sau promoter şi pe producţia muzicală.


DJ Snow

     Dragoş mixează începând cu anul 1999, de la prima ediţie a evenimentului Transilvanian Summit. Patru ani mai târziu a pus bazele unei organizaţii de promovare a muzicii breaks, Zoom Out. Din 2011 face parte din Unusual Suspects, cu acelaşi profil muzical. A contribuit alături de Future Groove, DJ Vasile, Seba 1394 şi Rancha la lansarea şi promovarea drum and bass-ului în România.
     Însă aceasta este doar pe scurt despre DJ Snow, mai multe urmând să aflăm dintr-un interviu realizat cu acesta pentru ElectroBlog Ro.



MC Agent

facebook.com/mcagent



“Am luat contact cu muzica electronică în şcoală, în jurul anului 1996. Devenind pasionat de muzică în general, am început să învăţ despre tehnologia din domeniu, instrumente sau producţie studio. Am avut întotdeauna o legatură cu scena muzicală clujeana live, fie ca performer, inginer studio, producer, asistent sau roadie.
În jurul anului 2001 am început să scriu piese, fiind fascinat de posibilităţile deschise de pc-uri şi “bedroom studios”. Participând ca jurnalist şi spectator la festivalul Sziget din Budapesta am luat contact cu scenele mari, cu organizarea profesionistă a evenimentelor şi cu diversitatea şi toleranţa muzicală europeană. În această perioadă am descoperit şi fenomenul de dj-ing drum & bass sau nu-skool breaks, segment total absent în scena romanească, care reprezenta curente care deja făceau furori de mulţi ani în Europa.” (MC Agent)

Agent a deprins gustul muzicii reggae-dancehall în Franţa, în anul 2003, stil pe care a încercat să îl promoveze şi în România. A debutat în postura de MC în acelaşi an, alături de DJ Snow, la Deva, oraş unde a legat multe prietenii care durează şi în prezent. Alături de Dragoş a alcătuit astfel un duo ce va rămâne emblematic.

“Ascultându-l acasă pe MC Navigator şi fiind prezent la un show de-a dreptul şocant al lui Busta Rhymes am simţit nevoia să mă exprim live la microfon.
Întodeauna am fost interesat de drum & bass mc-ing, apreciind showul, dinamismul, imprevizibilul şi improvizaţia. Am făcut lucrurile natural, cu plăcere, singura dorinţă fiind libertatea de exprimare şi comunicarea cu publicul şi cu colegii muzicieni.
Din nou am păşit pe teritoriu neexplorat, segmentul de drum & bass mc-s neexistând nici în prezent în România. Singurii mc pe care i-am întâlnit în acest domeniu de-a lungul anilor au fost Tina, Bean, Dru Klein şi The Kid.” (MC Agent)

Stilul său inedit l-a ajutat să se facă remarcat şi să fie invitat la majoritatea petrecerilor şi festivalelor importante din ţară. Brigada Artistică Urbană, Shukar Collective şi Altar sunt câteva dintre colaborările lui de-a lungul timpului. Alături de Shukar a cântat în anul 2005 la BAM Fest Barcelona, în faţa a peste 3000 de oameni, iar colaborarea cu Altar s-a materializat în participarea pe albumul acestora, numit “Atitudine”. A susţinut numeroase turnee în cadrul unor evenimente precum Jailhouse Budapesta (2006), Sziget Festival (2007, cu Altar), turneu în patru oraşe din Germania (2007, cu BAU şi Snow), turneu naţional cu BAU şi Blanoz (2008), Sziget Budapesta (2009, cu Bladerunnaz), set cu Original Sin la Budapesta (2010), concert Blanoz în Germania (2010), Virus Night Budapest cu Illskillz şi Audio (2010), Shogun Night Budapest, Balaton Sound (2011), Budapesta (2012, cu Bladerunnaz).

            “Anul 2008 marchează întâlnirea şi începutul colaborării cu Funsta MC, unul dintre cei mai apreciaţi şi inovatori MC din sfera drum and bass britanică, care mi-a deschis calea spre profesionism, fiind prima persoană de la care am putut să învăţ concret despre drum & bass mc-ing. 2009 aduce şi vizita la Londra, capitala mondială a muzicii drum & bass, unde întâlnirile şi showurile cu Funsta, Skibadee sau Foxy m-au făcut să înţeleg ce înseamnă a fi drum & bass mc şi care este modul de lucru în acest domeniu, marcându-mă definitiv!
            Am început să scriu mai multe versuri, să transform stilul pentru a fi compatibil cu drum & bass-ul internaţional. Am înţeles ce înseamnă conceptul de BARS. It’s all about BARS. Versurile capătă o tentă socială, critică şi realistă, continuând însă să promoveze unitatea, încrederea în sine, pozitivismul, toleranţa şi respectul reciproc.
            Toamna 2011 aduce mixul “The Alliance” alături de Navigator, legenda drum & bass şi Snow, acesta însemnand pentru Snow şi Agent o încununare a celor aproape 10 ani de parteneriat pe scenă, alături de unul din inventatorii drum & bass-ului, un mc extraordinar şi un mentor spiritual!” (MC Agent)

            Începand cu anul 2003 a înfiinţat alături de DJ Down şi alţi colaboratori asociaţia Unusual Suspects, care promova pentru prima dată pe scena clujeană muzica broken beats. La început line up-ul a fost axat pe dj autohtoni, precum DJ Vasile, DuBase, Dudu, Roli Breaker, Seba1394, iar din 2005 s-a produs o adevarată invazie a numelor mari ale scenei britanice şi europene, precum SUV, Big Bud, Ink, Loxy şi alţii.

            “În 4-5 ani am ajuns de la mici cluburi neechipate cu sonorizare (care erau în standard la acel moment) la organizarea în Sala Sporturilor “Horia Demian” a festivalului de muzică electronică “The European Drum & Bass Re-Union”, cap de afiş Noisia şi mai mult de 1500 de persoane participante!
Pasul următor a fost făcut în 2008, când am început activitatea în Club Midi, clubul nr. 25 în lume după DJMAG 2011, locaţia cu cele mai bune condiţii de sunet şi visuals din România. Aici am prezentat cele mai mari nume ale scenei, ca şi: Goldie, Dillinja, Navigator, Funsta, Logistics, Friction şi mulţi alţii!
Considerăm că am revoluţionat scena muzicală clujeană, fiind primii care au organizat evenimente drum & bass/breaks de mare anvergură, oraşul ajungând în mai puţin de 10 ani de la stadiul în care nu era niciun local care să promoveze sau să permită aceste evenimente, la anul 2012 unde avem zeci de localuri specializate şi deşi pare incredibil, zeci de evenimente în fiecare weekend, în condiţiile în care acum 9-10 ani vedeam maxim 1/lună!” (MC Agent)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !