luni, 31 octombrie 2011

Biografii/Discografii: Pnal

        Trupa PNal s-a format în anul 2000, atunci când Drăgan Nicolin aka Distort şi Claudiu Fărcaş aka Uncut au părăsit trupa Alien Kru, în care au activat timp de doi ani. Drăgan Nicolin cânta la chitară, bass şi voce, iar Claudiu la clape şi pe lângă aceştia s-au mai alăturat de-a lungul timpului Dan Damian (chitară, a mai colaborat cu Makunouchi Bento), Horia Haţeg aka Bibanu (bass, venit de la trupa nu-metal Coroziv) şi Dan Crişan aka Dr Dan (samples). Genul abordat de aceştia este drum and bass, breakbeat, alternative rock. Trupa a trecut prin diferite schimbări, Claudiu părăsind după un timp grupul.
       Aceştia au reuşit sa închege împreună în anul 2007 un ep, numit "Play Now, Argue Later", aluzie la iniţialele PNal. Alte apariţii discografice ale băieţilor: "Forme şi Fonduri" (2000, TMBase 99), "Atent" (2001, TMBase 00, MediaPro), "Under Construction" (2002, Setup 001), "Atent (Adapt Remix)" (2002, Setup 001), "Carnaval" (2002, TMBase 01), "My Remains" (2003, TMBase 02, Roton), "Nemişcat" (2004, TMBase 04, Roton). Ultima dintre acestea a beneficiat şi de un videoclip.
      PNal a avut căteva prestaţii live de excepţie, fiind considerată una dintre cele mai bune trupe dnb din România, dar şi din estul Europei.
      După o perioadă în care şi-au încetat activitatea, proiectul a luat din nou viaţă în anul 2012.
      În tot acest timp Horia, ajutat de Dr. Dan, a urmat în paralel o carieră de dj, familiarizându-se cu arta mixării şi a început să "construiască", ajutat de vechea iubire, chitara bass, precum şi instrumente ca MIDI keyboard, Launchpad şi un laptop cu Ableton instalat, uneori chiar şi Reason ca ReWire. Astfel, Bibanu' sub noul alias, Horia exersează şi astăzi în continuare şi învaţă ritmuri, synthuri, parametrii. filtre şi aşa mai departe.



            "Încă din liceu, prin 2003, m-am hotărât că îmi place bassul, pe atunci în forma lui instrumentală. Au urmat în jur de 2, aprope 3 ani de cântat cu o trupă de pop rock, mai coveruri şi încet, încet, piese propri. Nu am intrat bine la facultate şi fiecare a cam mers în direcţii opuse muzicale, cât şi profesionale. Au mai urmat câteva proiecte mici şi într-un final stabilirea ca bassist la Coroziv, trupă nu-metal timişoreană. Partyurile de dnb şi festivalul TMBase devenea un fenomen tot mai îndrăgit printre melomani şi chiar şi mie îmi plăcea tot mai mult. Nu aveam nici cea mai mică intenţie să devin dj sau producător, eram consumat de pasiunea mea petru bass şi nu vroiam nici în ruptul capului să dau la o parte basul.

            Aşa am hotărât că numai printr-un concept de band cu instrumente pot să pătrund în minunata lume a muzicii electronice şi mai bine de atât, cei de la PNal au cedat repede la insistenţele mele de a ne întâlni la o sală de repetiţii, să vedem dacă nu ar merge un bass mai analogic pe ceea ce fac ei. De acolo a fost foarte simplu, o bucată mai rock, una mai procesată, filtrată, Drăgan şi Uncut ştiau ce şi cum să învârtă la butoane, eu în continuare îmi permiteam să fiu leneş şi să mă concentrez doar asupra basului. Piese noi, hai să lucram să vedem, nu prea înţelegeam eu ce fac ei, eu fiind familiarizat doar cu Wavelab şi puţin Cubase, cât să înregistrez anumite pasaje pe care nu vroiam să le uit.

            A început goana după aur :) . Reason a fost cel mai uşor pentru mine ca plug & play, Daw care îmi era familiar puţin, având aceeaşi structură ca şi la bass, staţii, cabluri, butoane, dacă bagi cablul greşit unde nu trebuie sună aiurea, chestii de genul, dar la scurt timp am văzut că e foarte limitat. Nu e adevărat, dar pe mine mă limita şi devenea prea technic la un moment dat, aşa că am căutat mai departe, am găsit soluţia care funţionează încă pentru mine, Ableton, e destul de intuitiv şi versatil.

            Nevoia de a produce sau a mă inplica mai mult nu a venit decât pe la jumătatea lui 2009, când am luat o pauză care încă e activă. Joburi, familii, greu ajungem să ne mai întâlnim, să mai cântăm împreună şi momentan nici nu avem un plan prea concret. Tot în 2009 după un concert de Valentines Day in Setup, a propus Ufo ca eu şi Drăgan să încercăm să facem afterpartyul. Mi-a plăcut experienţa şi încet, încet am mai tot cerut sfaturi de la cine puteam, Dr Dan m-a ajutat mult punând la comun platane, mixer, pentru a putea şi eu să repet, să mă perfecţionez. Prima jumătate a lui 2010 a fost un moment de reculegere şi pentru mine, iar pe la finalul anului m-am hotărât că trebuie să continui muzical îmbrăţisând ideea de dj, dar şi produsul merge în paralel. Multe elemente noi de învăţat, nu mai îmi este de ajuns structura unui bass, mai trebuiesc gândite ritmuri de tobe, synthuri, plus parametrii, filtre, totul devine din ce în ce mai complex, noroc că se găsesc o sumedenie de informaţii pe internet, numai timp de documentat şi exersat mai lipseşte. Chitara bass îşi joacă în continuare un rol foarte important, fiind mult mai inspirat să compun o linie melodică sau o frază muzicală, chit că şi claviatura midi câstigă teren în procesul artistic." (Horia Haţeg)


Mix Dr. Dan / Bibanu pentru ElectroBlog Ro

Pnal - Play Now, Argue Later (2007, TmBase)

One On One
Fast
Closer To God
Children Of Rock
Liar
  
Pnal - Nemiscat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !