luni, 7 februarie 2011

Labels / Interviews: Arhiva 7 / Mort La Creier




     Ion Coroi, din Iaşi, este cel din spatele monikerului Mort La Creier şi respectabilului netlabel autohton Arhiva 7. Această platformă a fost fondată în anul 2003 şi a promovat muzica electronică romanească destinată unui public restrâns, undergroundist, muzică experimentală de toate felurile. De apreciat este că tot ce s-a lansat a fost pus la dispoziţie gratuit împătimiţilor. Artiştii autohtoni care au semnat release-uri aici au fost: b0g, Bogdan, Cycler, Dyslex, Makunouchi Bento, Mihai Popoviciu, minim.all, Minus, Moto, Qbik, Selfmademusic, Silent Strike.


      “Colaborarea mea cu Ion şi Arhiva 7 a fost un moment important pentru mine. <Satan, te urăsc!> este primul meu release şi m-a impulsionat destul cât să continui pe drumul de producător de sunet şi să ajung să mai exist şi azi ca artist. A fost o colaborare foarte bună din care am avut destule beneficii. Mă bucur că a existat Arhiva7, ar fi foarte bine să se continue proiectul acela.” (b0g)



     În perioada anilor 2007-2008 au apărut de asemenea sub sigla Arhiva 7 o serie de radioshow-uri în zilele de miercuri, la care au participat printre alţii Dan Basu şi MaBento. Au fost zece ediţii în total, desfăşurate într-un cadru mai degrabă improvizat, dar foarte underground şi de bun gust.
     Ion are trei materiale lansate "acasă", dintre care un album numit "Cu Apartamentul Gol" (2004), două la Sweet Smelling Surfaces şi trei single-uri apărute pe două compilaţii la FIR şi Sonic Walker. Les Animaux este ultimul său proiect, orientat spre genuri mai uşor digerabile precum disco, funk şi house.
      Dar haideţi să urmărim o discuţie cu acesta despre proiectele sale şi Arhiva 7.

ElectroBlog Ro: Bună, Ion!
Mort La Creier: Salut!

EBRo: Spune-ne câte ceva despre tine.
MLC: Domiciliat Iaşi, fac ce-mi zic pasiunile şi mă ocup cu mare drag de obiectul acestui interviu.

EBRo: Arhiva 7 nu înseamnă doar muzică. Care este profilul complet al acestei platforme ?
MLC: E greu să desenez un profil pentru că am tot schimbat şi am adaugat. Dar tabloul cuprinde întruchipări ce se leagă de ocupaţiile mele zilnice şi de prietenii ce stau şi produc şi experimentează. Virtual am aşezat tot ce a oprit filtrul personal.

EBRo: Când, cum şi de ce s-a născut acest netlabel ?
MLC: O fi prin 2000 şi ceva. Nu îmi era la îndemână niciun alt loc în care să-mi prezint manufactura muzicală. Şi-aveam în jur prieteni care o duceau cu aceeaşi dorinţă. Puţină investigaţie online până să gasesc un spaţiu bun şi sigur de ţinut muzică (în persoana mult prea cinstitului archive.org) şi cu ştiinţa de bază a html-ului i-am dat drumul. Ce a urmat a fost extrem de relaxat. Am descoperit tineri cu mare chef de lucrat şi uşor, uşor i-am adunat.

EBRo: De ce gratis ?
MLC: Scopul e să fim ascultaţi de cât mai mulţi şi fără niciun fel de fee. E modul cel mai decent în care ne putem prezenta. Aici stă şi credinţa mea că online, muzica trebuie să circule. Vrei să “plăteşti” artistul, te duci la concert sau donezi cash de suflet bun.

EBRo: E greu traiul unui label pe piaţa autohtonă ?
MLC: Poate mă înşel dar în afară de mega comerţ nu există niciun label pur românesc care să o ducă fericit. Sunt 1-2 exemple ţinute din cea pură pasiune dar nu-i zicem nici decum label. De-aici fugărim şi varianta cu mp3uri ce-ajung în diverse locuri la vânzare. Pentru că mă gandesc la format fizic. Orice cd, casetă sau vinil.

EBRo: E publicul din România destul de matur încât să primească genuri muzicale nu tocmai uşor de digerat de oricine ca cele promovat la acest label ?
MLC: Nu-ţi trebuie educaţie muzicală. Şi când primeşti ceva criptic şi-ţi place nu ţine, zic eu de educaţie şi nici de maturitate. Am încercat să dau nu numai treburi experimentale. Nu doresc mister şi neînţelegere. Puţină prietenie, însă, cu siguranţă. Câteodată e bine să dai din picior pe un 4/4 sau mai ştiu eu ce rockatan.

EBRo: De ce ai ales tocmai experimentalul ?
MLC: Pentru că era un spaţiu în care cloceam. Pentru că m-am intersectat cu oameni de-aceaşi natură. Frustraţi, împăcaţi, veseli, întunecaţi, melodioşi. N-am urmărit nicio nişă. N-am conturat direcţii. S-a întâmplat.

EBRo: Cum ţi se par producătorii români şi clubbing-ul românesc în general ?
MLC: Îmi plac nespus. Sunt câţiva care stau la inimă şi îi tot urmăresc. Extrem de cinstiţi şi harnici. Cât de zona de club mă leg cu gândul doar de ieşirile mele în oraş, la socializare. Parcă nu m-aş hazarda la nicio analiză cu alt ochi.

EBRo: Cum vezi scena muzicii electronice din România în urmatorii zece ani ?
MLC: Şi mai expusă exteriorului.

EBRo: De aproximativ doi ani nu au mai apărut noi realeas-uri la Arhiva 7. Ne putem aştepta la o revenire ?
MLC: Nu. Cam asta e. Nu vreau nimic chinuit.

EBRo: Ceva proiecte sunt pentru viitor ?
MLC: Vreau să povestesc de ele când vor prinde formă. Deocamdată e blurat.

EBRo: Multă baftă în continuare şi mulţumim pentru răspunsuri!
MLC: Noroc!






I_ntro
II_ae
III_Way experiment
VII_Tor




Circes
Licure
Usa Farmaciei 8
Spanipig




Monothonik 12
Space Cinematic
I Was A Fool
We Love...
Scandal
Victim (Punk Version)




Lunie Dimineata
Lecon2
Expn18
Ac13
Z80
Expn35b
Expn36dream3




New Kings
Universum
In Zare
Pilot To Venus
Manequin Vs. Machine
Martini And Some Girls




Get Started
Nine Lives
Doodle
Spacefight




Bell Lugosi Is Dead
Two Mechanical Snowghosts
Ielaidoim
Devil's Monocle




Vector
Turbo
Trei
Parc
Plaja
ZX




Prelude
Opus No.1
Opus No.2
Opus No.3
Opus No.4




Sanitarium
Visiting Mr. Geffle
Piacento (Sailing Alone) (Direwire Remix)
Return To Avebell
Jallek
Visul Lui Paslui (feat Selfmademusic)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !