Liana Alexandra este o
valoroasă compozitoare şi pianistă română care a trăit la Bucureşti între 27 mai 1947 şi 9 ianuarie 2011. S-a născut într-o
familie de intelectuali români,
tatăl fiind ofiţer, absolvent şi o perioadă profesor al Şcolii
Superioare de Război, iar mama, licenţiată în
Ştiinţe Naturale.
După absolvirea liceului „Gheorghe Lazăr“ din
Bucureşti, a urmat Conservatorul de Muzică „Ciprian
Porumbescu“, secţia compoziţie,
beneficiind de bursa de merit „George Enescu“. A terminat Conservatorul în anul
1971, fiind declarată şefa de promoţie pe ţară şi
oprită în rândul cadrelor didactice ale instiţutiei
respective. A urmat cursuri de compoziţie la
Darmstadt (Germania) în anii 1974, 1978,
1980 şi 1984. În anul 1983 a fost bursiera a United States Information Agency (USIA) şi a US
Department of State, în cadrul “International Visitor Leadership Program”. În
anul 1994 a primit Ph.D.-ul în
muzicologie (teoria superioară a muzicii, coordonator Prof.Univ.Dr. Victor Giuleanu) cu teza intitulată “Componistica muzicală – un inefabil demers între fantezie şi rigoare aritmetică şi geometrică”. A predat compoziţia, orchestraţia şi analiza muzicală la Universitatea
Naţională de Muzică din
Bucureşti. A fost expert naţional în domeniul muzicii, expert evaluator Aracis (coordonatoarea comisiei naţionale ce
a acreditat principalele instituţii de
învăţământ muzical universitar), CNCSIS şi AFCN.
Liana
Alexandra este membră a LDS (USA), „Vox Novus” (USA), ISCM (International Society for
Contemporary Music), International Society "Frau und Musik"
(Germania), GEMA (Germania), Prim-Vicepreşedinte ACPRI (Asociaţia Culturală de Prietenie
Romania-Israel), Good Standing of the Research Board of Advisors (American
Biographical Institute, USA), Professional Women's Advisory Board (USA),
European Conference for Promoters of New Music (ECPNM), Living Music Foundation
Inc (USA), Research Council of the
International Biographical Center (England), membră fondatoare a International Women's
Review Board (2008, USA), co-director artistic al manifestării anuale de
conferinţă şi concerte intitulate Nuova Musica
Consonante/ Living Music
Foundation .Inc (S.U.A.). Posedă număr
de licenţă muzicală internaţională (drept de practică internaţională) conferit de Statele Unite ale Americii şi
Republica Federală Germană din anul 1978 şi apoi reactualizat în 1993.
Prestigioasa
compozitoare a fost distinsă cu numeroase
premii naţionale şi internaţionale precum: Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România (în anii 1975, 1979, 1980, 1982, 1984,
1987, 1888), Premiul I "Carl Maria von Weber International
Competition" (1979, Dresden), Premiul Fundaţiei "Gaudeamus" (1979 şi 1980), Premiul
„George Enescu” al Academiei Române în anul 1980, diplomă din partea Who's Who
in the World Dictionary (1982-1983, USA), premiul doi Mannheim-Gedock (1989,
Germania), premiul Beer-Sheva (1986, Israel), premiul „Fanny Mendelssohn”,
Dortmund-Unna (1991, Germania), premiul "Gaudeamus" Magadino (1992,
Elveţia), premiul ISCM (1993, Mexic), Woman of the Year (1995, 1998, 1999,
2000, USA / 1997, 1998, Marea Britanie), premiul ACMEOR (1997, Bucureşti /
Tel-Aviv), International Commendation of Succes (2000, USA), The 20th
Century (2000, USA), International Personality of the Year 2001 (Marea
Britanie), Researcher of the Year 2001 (American Biographical Institute, USA),
Woman of the Year (2002, 2003, 2005, American Biographical Institute, USA),
Prize for Electroacoustic Composition (Bourges, France, 2003-2004), International
Peace Prize din partea United Cultural Convention (2003, USA), Order of
Cultural Merit, Second Class (2004, România), Woman of Achievement Award (2005,
American Biographical Institute, USA), Honorary Diploma of Composers Union of
Belgium (2005), ABI Gold Medal for Romania (2007), Sovereign Ambassador of the
Order of American Ambassadors (2008), Top 100 Educators (2009, Anglia).
Creaţia personală
este oglindită în cele peste 100 de lucrări muzicale şi studii, în aproape toate genurile de muzică, de la
cel simfonic, vocal-simfonic, concertant, la
operă, muzică corală, muzică de balet, muzică electro-acustică (în special computer music şi visual
music), domeniile de consacrare fiind cele
de amplă respiraţie şi arcuire sonoră -
simfonic, operă, balet. Lucrări tiparite, între altele, la Editura Muzicală (Bucureşti),
Edition Modern (Munchen), Edition Furore (Frankfurt), Certosa Ferlag
(Klein-Winternheim), Edition Score-On-Line (SUA-Franta), Living Music (SUA),
Vox Novus (SUA) - "60x60"
(2006-2007) şi "60x60" (2004-2005), album nominalizat la Just Plain
Folks Award în anul 2009.
Manuscrisele ei se pastrează la Biblioteca Academiei Române şi la
Library of Congress (USA).
Principalele
lucrări electro-acustice:
- - “Către Pace”, cântată pentru cor mixt,
percuţie şi bandă magnetic, pe versurile lui Nichita Stănescu (1973)
- - “Secvenţa
Lirică”, pentru clarinet electronic, trompetă şi pian (1973)
- - “Consonante
IV”, pentru clarinet şi bandă magnetică (1980), publicată de Edition Modern
Munchen
- - Simfonia
a VIII-a “12 Variations”, computer & visual music (2003-2006), with “Mozart
The Music Processor” by David Webber and “Music Animation Machine” by Stephen Malinowski – premii internaţionale:
Vox Novus New York; Boston Northeastern
University, Cyberarts Visual Music Marathon; Festivalul CYNETart,
Academia de Arte Hellerau, Dresda; SIGGRAPH Art Gallery, University California, San
Diego; International Animation Festival, Melbourne; Panasonic International
Microcinema (USA); Asthmatic Kitty Records
la San Francisco; Punto Y Raya Festival, Barcelona; Hobnox (USA) international online entertainment /media
company - music channel Mi145: Music Intelligence
- - “8
Studies” [Study 1; Study 2; Rhythms; Pastorale; Barcarola; Bassoon Quartet;
Good Morning, Sue; Welcome, Rich], computer & visual music (2004) – premii
internationale: 60x60 Vox Novus New York; Hollywood Land
Music Festival
- - “A
Sojourn of the Spirit”, video-operă pe un libret de John Gracen Brown, visual
music (2007) – distincţie internaţională la Daniel Pearl World Music Days
- - diferite compoziţii
premiate la “60x60” Vox Novus New York şi de Institut
Internaţional de Musique Electroacoustique de Bourges (2003-2010).
Căsătorită cu
compozitorul şi violoncelistul Şerban Nichifor, împreună cu care
din anul 1990 a format Duo-ul Intermedia (violoncel şi pian), cu care au susţinut
numeroase concerte naţionale şi internaţionale.
În
aprilie 2012 fundaţia Vox Novus din SUA a organizat
primul concurs internaţional de creaţie muzicală în
memoria Lianei Alexandra, considerată drept cea mai reprezentativă
compozitoare din România şi totodată una dintre cele mai
importante pe plan mondial.
Şerban
Nichifor s-a născut la data de 25 august 1954 la
Bucureşti, într-o familie de medici cu preocupări
muzicale (tatăl său, Dr. Ermil Nichifor fiind fondatorul şi
dirijorul Orchestrei Medicilor din Bucureşti).
„Am avut revelaţia muzicii electro-acustice în 1964, la un
concert al Filarmonicii din Bucureşti, în care am fost foarte impresionat
de <Cronika> marelui compozitor
Corneliu Cezar. În condiţiile în care nu deţineam decât un
magnetofon Tesla <Sonet Duo>, am iniţiat tot
felul de <experimente> personale cu
microfonul în pian şi cu colaje bazate pe secţionarea benzii de magnetofon.
Începând din 1973, ca student la Conservatorul Ciprian
Porumbescu (unde am urmat atât secţia solistică
în specialitatea violoncel, dar şi cursurile de compoziţie ale
genialului meu maestru Aurel Stroe), am frecventat la sugestia miununatului meu
profesor de teorie, eminentul compozitor
Sorin Vulcu şi cursurile opţionale ale altui mare compozitor român total
dedicat domeniului, Dinu Petrescu, în cadrul <Centrului de Muzică Electroacustică> organizat de acesta. Acolo posibilităţile tehnice erau (în
condiţiile istorice date) excepţionale pentru realizarea unor creaţii în genul <tape music>: studioul
deţinea două generatoare monofonice, două magnetofoane profesioniste, o mare masă de mixaj (toate casate de Radiodifuziune şi trimise la Conservator), precum şi un excelent studio de înregistrări.
Grupul de lucru, <supravegheat> tehnic de admirabilul Ing. Ionescu, era alcătuit din profesorii menţionati mai
sus, alături de o serie de eminenţi studenţi, în frunte cu
Dan Timiş şi Călin Ioachimescu.” (Şerban Nichifor)
Compozitorul
Şerban Nichifor este absolvent al Liceului de
Muzică Nr. 1 din Bucureşti (1973) şi al Conservatorului Ciprian Porumbescu (şef de promoţie,
1977). A urmat cursuri de specializare la Darmstadt (1978, 1980, 1984), Munchen
(fenomenologia muzicii cu Sergiu Celibidache) şi
Breukelen (compoziţia cu Ton de Leeuw). În anul 1982
a fost bursier al United States
Information Agency (USIA) şi al US Department of State în cadrul “International Visitor
Leadership Program”. Este Doctor în Muzicologie (teoria superioară a
muzicii, coordonator Prof.Univ.Dr. Victor
Giuleanu), cu o teză intitulată “Musica Caelestis – Anamorfoza sacrului în
arta sunetelor” (1994). Este membru al LDS (USA), Vox Novus (USA), SABAM
(Belgium), ECPMN , ISCM, Living Music Foundation (USA).
În
perioada studenţiei, la Conservator, compozitorul a cunoscut-o pe cea care avea
să îi fie soţie, Liana Alexandra. Acesta povesteşte cu mare nostalgie şi
afecţiune aceste momente.
„Acolo am cunoscut-o şi pe cea ce avea să îmi devină soţie eternă, pe scumpa
mea Liana Alexandra, pe atunci o foarte tânără asistentă
universitară. Liana trecea deseori pe-acolo
pentru a-şi înregistra unele lucrări camerale şi pentru a mixa muzicile de
film realizate la Televiziune cu regizorul Petru Maier-Bianu. Eu eram foarte impresionat atât de geniul ei componistic, cât şi de
frumuseţea ei indescriptibilă în cuvinte. Prin urmare, de câte ori o vedeam
(inclusiv pe scările Conservatorului) o
abordam extrem de emoţionat cu rugămintea: <Doamnă, când îmi scrieţi o piesă de violoncel ?>. Ea îmi zâmbea şi îmi promitea că o va
compune… Peste ani evocam amândoi cu nostalgie aceste episoade ce s-au finalizat atât cu căsătoria noastră, cât şi cu
numeroasele lucrări pentru violoncel scrise de Liana <pentru
Şerban al meu>… (Şerban Nichifor)
Este laureat al Premiului
Academiei Române (1982), al Premiului UCMR (1980, 1982, 1989), precum şi al Concursurilor Internaţionale de
Compoziţie de la Amsterdam (Premiul I
Gaudeamus - 1977), Tours (1977),
Evian (1978), Atena (ISCM-1979), Toledo
(1980), Urbana-Illinois (1983), Trento (1984, 1994), Roma (1985), Bydgoszcz
(1986), Hong Kong (ISCM-1988), Jihlava (19959, Karlsruhe (1996), Koln (1997),
Newtown-Wales (1998),Bourges (1998), Birmingham-Alabama (1999), Zagreb (2010).
Honorary Diploma of Composers Union of Belgium (2005). Este Comandor al Ordinului Naţional
Pentru Merit (2000), Officer of the Order of the Crown conferred by His Majesty
Albert the Second, King of Belgium (2008).
Deşi s-a bucurat de foarte multă apreciere, cu numeroase
premii şi distincţii, compozitorul Şerban Nichifor nu a scăpat nici el de
rigorile regimului communist şi metodele acestora de a cenzura şi persecuta
orice ideologie care risca să umbrească marele “tovarăş”. Cu toate astea
maestrul a reuşit să îşi croiască drumul spre success.
“Ceea ce mă descuraja era lipsa
mijloacelor tehnice absolut necesare şi mai ales timpul ce trebuia pierdut
pentru suplinirea acestora, de la întregistrările frecvenţelor până la
nenumăratele <lipituri> ale benzilor. Uneori trebuia să mergem la Radio
(în Studioul 8, unde existau magnetofoane pe 8 piste) pentru suprapuneri, dar
asta însemna să intrăm <fraudulos> în instituţie (adică fără <bonul de
intrare> super-vizat, ceea ce era extreme de riscant) şi să plătim sume
considerabile complicilor la această infracţiune (adică tehnicienilor din
Studioul). Oricând putea apărea acolo un securist care să constate că
pătrunsesem ilegal!” (Şerban Nichifor)
De
asemenea maestrul Nichifor elogiază eforturile contemporanilor săi din timpul
studiilor în cadrul Conservatorului, mari compozitori, deschizători de drumuri, pionieri ai muzicii
electro-acustice, precum Aurel Stroe, Călin Ioachimescu, Corneliu Cezar, Dan
Timiş, Dinu Petrescu, Horia Raţiu, Sorin Vulcu.
“Îmi
reamintesc de pasiunea totală cu care toţi aceşti pionieri se implicau în
realizarea unor lucrări ce au ramas fără îndoială în istoria muzicii
electroacustice româneşti. Stăteau efectiv zile şi nopţi fumând <ca
turcii> şi înregistrând diferite frecvenţe ale generatoarele analogice pe
benzi de magnetofon, pe care apoi le juxta- şi suprapuneau. De la domnul Ing.
Ionescu am învăţat şi particularităţile tehnicii lipirii benzilor magnetice, de
unde şi porecla de “lipitori” dată peiorativ acestor pionieri de către
tradiţionaliştii de la comisia simfonică a Uniunii Compozitorilor, ce îi cenzurau drastic atunci când solicitau <viza de
difuzare> fără de care creaţiile lor muzicale nu puteau fi prezentate în
public.
Îmi amintesc şi de cursurile lui Aurel Stroe (ce continuau gratuit şi la domiciliul acestuia!) în
care maestrul ne împărtăşea – în special vărului meu, ilustrul compozitor Horia Raţiu (stabilit acum în Franţa) şi mie - din
experienţa lui prodigioasă acumulată în contactele cu marele matematician
Grigore Moisil, dar şi la importante Centre de
Muzică Electronică din Germania şi Danemarca.
O
experienţă esenţială pentru mine a fost aceea legată de Biblioteca Americană.
Acolo, ca şi studenţi la Conservator, aveam oportunitatea de a împrumuta carţi,
discuri şi benzi cu muzică Americană. Împreună cu colegii şi prietenii mei, Dan Timiş şi Horia Raţiu, ne-am asumat riscul de a intra în această
instituţie aflată de asemenea în colimatorul securităţii. Graţie
minunatei Biblioteci Americane am avut acces la informaţii fundamentale în domeniul muzicii electro-acustice, în care
americanii au avut dintotdeauna
prioritate absolută. Acolo am avut revelaţia capodoperelor lui John Cage,
Morton Feldman, Morton Subotnick, Mario Davidovsky, Lukas Foss, George Crumb,
Steve Reich, Philip Glass, Terry Riley, Gunther Schuller, Conlon Nancarrow…
Acolo am acumulat informaţii esenţiale pentru
mine şi în domeniile Jazzului şi ale celorlalte muzici tradiţionale ale
Noului Continent ! Mi-am dat seama atunci că în
providenţiala Civilizaţie Muzicală Americană mă simt cel mai liber, chiar şi cu
identitatea mea de compozitor român.
În sfârşit, dar
nu şi în cele din urmă, aş dori să evoc şi personalitatea unică a celui mai bun
prieten al meu, Dan Timiş. Încă din timpul studiilor la Conservator, Danika
(cum îi spuneau familia şi prietenii) era fascinate de aplicaţiile computerului
în arta sunetelor. Prin urmare el a frecventat sistematic şi cursurile de
specialitate de la Politehnica Bucureşti. M-a invitat şi pe mine să asist – dar
mărturisesc că, atunci când am văzut cum se lucra pe cartele perforate, am
rămas puţin decepţionat de această procedura la fel de cronofagă ca şi lipirea
benzilor. În 1982, după cursurile de la Darmstadt, Dan a rămas în Franţa (unde
a obţinut BSc computer science program la Pierre et Marie Curie University şi
apoi a activat la celebrul IRCAM), iar în 1986 a emigrat în USA, unde a făcut o
extraordinară carieră în domeniul computer music – iniţial ca director al UCSB
Center for Computer Music Composition, apoi la Opcode (Vision), Arboretum
(Hyperprism), Muse Research (Receptor) and Apple (iPod, and iPhone), unde a
contribuit direct la elaborarea unor programe şi aparate de maximă importanţă.
Este şi autorul mai multor inovaţii în domeniul DSP (Digital Signal
Processing), deţine două patente USA ce îi poartă numele şi a fost recunoscut
ca somitate în domeniu şi la AES Hall of Fame. S-a dăruit trup şi suflet
muzicii elaborate pe ordinator, iar pe 3 Februarie 2009 inima lui a cedat.
Născut în acelaşi an cu mine (1954), Danika a fost pentru mine mai mult decât
cel mai bun prieten, el a fost fratele meu. Mărturii impresionante despre el
sunt postate pe site-ul http://www.museresearch.com/community/dan-timis.php”
(Şerban Nichifor)
Compozitorul Şerban Nichifor a realizat în decursul
activităţii sale muzicale numeroase lucrări de muzică de operă, simfonică,
vocal simfonică, muzica de cameră, corală, vocală şi electro-acustică
(inclusiv computer music şi visual music).
Lucrările sale au fost publicate la Editura Muzicală (Bucureşti), Edition
Modern (Munchen), Pro Musica Studium (Roma), Quadrivium
Music Press (New York), Mnemes (Palermo), Dohr Verlag (Koln), Edition
Score-On-Line (SUA-Franta), Living Music (SUA), Vox Novus (SUA) - "60x60" (2006-2007) şi "60x60"
(2004-2005), album nominalizat la Just Plain Folks Award în anul 2009. Manuscrisele
lui se pastrează la Biblioteca Academiei Romane şi la
Library of Congress (USA).
„Problema multiplicării xerox era esenţială, căci
multiplicarea manuală a stimelor era extrem de greu de realizat. Uniunea nu
avea xerox, dar îi ajută pe cei cu <funcţii de
răspundere>. Noi ceilalţi trebuia să ne ducem <unde ştim> ca să ne
facem copiile xerox. De obicei mergeam illegal, dar plătind
enorm, la diferite instituţii de comerţ exterior ce aveau xerox. Acolo nu puteam să intrăm, dar ieşeau xeroxiştii
prin apropiere şi noi le dădeam partiturile. Ei le luau, le ascundeau sub
haină, intrau, le xerografiau şi apoi revenau pe strada din apropiere şi ne
dădeau <materialul> conspirativ, asigurându-se că nu sunt urmaţi. Nu
exagerez ! Îmi amintesc cum o dată, simţindu-se urmărit, nea Vasiliu xeroxistul
mi-a dat stimele multiplicate la repezeală şi mi-a spus fără să mai aştepte să
îi dau banii: <Pune-le sub haină şi fugi, ca VINE (sic !) securiştii !>
Principalele lucrări electro-acutice
realizate de compozitorul Şerban Nichifor sunt:
-
- “Epos
3”, pentru violoncel şi bandă magnetică (1975)
-
- “Simfonia
I”, pentru orchestră şi bandă magnetică (1980)
-
- Opera
“Domnişoara Christina”, pe un libret de Mircea Eliade pentru voci, orchestră şi
bandă magnetică (1981)
-
- “Tocirea”
(1985), video-poem, în libretul şi regia Radu Igaszag; filmul a fost interzis
de cenzura comunistă, fiind prezentat publicului abia în 1990
-
- Simfoniile
Americane Nr. III şi IV pentru orchestră şi bandă magnetică
-
- “Challenger”,
pentru ansamblu de cameră şi bandă magnetică (1986-87)
-
- “Song
of Mars” (2004), with MIDImage software by Daniel J. Wojcik
-
- “Infinite Song” (2006), computer & visual
music, with “Mozart The Music Processor” by David Webber – premii
internaţionale: Vox Novus New York; Boston Northeastern
University, Cyberarts Visual Music Marathon; Festivalul CYNETart,
Academia de Arte Hellerau, Dresda; International
Animation Festival, Melbourne; Panasonic International Microcinema (USA);
Asthmatic Kitty Records la San Francisco; Hobnox (USA) international online
entertainment /media company - music channel Mi145: Music Intelligence
-
- “Tribute to Joseph Smith, The American
Prophet” (2007)
- - “Visions”
(2007)
- - “Sticky
Dances” (2007), visual plug-ins by Lucian Wischik
-
- “Shoah”
(2009)
-
- Pentagon
(2010)
- - “Continuum
Clock”, computer music (2010) – Premiul I la Concursul de Muzică
Electroacustica, Music Biennale Zagreb
-
- diferite
compoziţii premiate la “60x60” Vox Novus New York şi de Institut Internaţional de Musique Electroacoustique de
Bourges (2003-2010)
Trimiterea partiturilor şi benzilor magnetice (cu
înregistrări de muzică electronică) în străinătate (la festivaluri, concursuri, etc.) se făcea exclusiv pentru
lucrările cu <viza de difuzare> (deci cenzurate în prealabil de
preşedintele comisiei simfonice) şi cu adresa oficială semnată de preşedintele Uniunii Compozitorilor către Vama Poştei. În
prealabil însă toate <trimiterile> erau introduse la Uniunea Compozitorilor într-un plic închis, sigilat cu ştampila Uniunii ce se aplica şi pe rolele de bandă magnetică. În
unele cazuri erau şi probleme suplimentare legate de
notaţia neconvenţională a partiturilor (aşa-numiţii <şerpisori>, adică
linii ondulatorii ce păreau foarte suspecte, ca
purtătoare a unor posibile <mesaje codificate>) şi de conţinutul
benzii magnetice, ce trebuia în prealabil
reascultat la Uniune. Chiar şi aşa, existau multe suspiciuni. Aceiaşi procedură se aplica şi atunci când
plecam în străinătate (de pildă la cursurile de la Darmstadt) cu toate partiturile şi înregistrările sigilate şi cu adresa
specială pentru <organele vamale>.
În concluzie, în perioada ceauşistă se putea câştiga
destul de bine din compoziţie, dar pentru compozitorii <obişnuiţi>,
excluzându-i pe nomenclaturiştii Uniunii ce aveau statut special, toţi banii se
duceau pe xeroxuri, înregistrări <ilegale> la Studioul 8 şi pe plata
interpreţilor pentru realizarea înregistrărilor solicitate de comisia simfonică
pentru obţinerea <vizei de difuzare>. Ştiind că noi câştigam din aceste
compoziţii, unii interpreţi ne cereau până la 25% din achiziţia lucrării, dar
se asigurau că le dăm banii înainte, căci lucrarea putea fi respinsă.” (Şerban
Nichifor)
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereDomnule Septimiu Moldovan, Pe site-ul Dumneavoastra www.electroblogro.com atat biografia Lianei Alexandra, cat si biografia mea (din care lipsesc, de pilda, NUMEROASELE premii internationale de compozitie, precum si creatiile noastre componistice definitorii) sunt IN MOD VADIT ELIPTICE. Va rog de aceea sa reduceti prezentarile noastre la postarile link-urilor de mai jos:
RăspundețiȘtergerehttp://www.voxnovus.com/composer/Liana_Alexandra.htm
http://www.voxnovus.com/composer/Serban_Nichifor.htm
Totodata EU NU FAC PARTE din "ansamblul Nuova Musica Consonante, alături de Antonia Ioniţă Rusenescu (soprană), Daniel Mihai (vioară), Ion Ghiţă (contrabas), Livia Tudor (pian) şi Violetta Ştefănescu (pian" - ANSAMBLU CE NU EXISTA !!!
Va rog sa efectuati DE URGENTA aceste corecturi sau sa sa ne eliminati total prezentarile de pe site-ul Dumneavoastra www.electroblogro.com . De alfel si Liana Alexandra si subsemnatul suntem de mult timp asimilati in SPATIUL MUZICAL AMERICAN, conexiunile noastre cu SUA fiind incomparabil mai importante decat cele cu asa-zisa "muzica romaneasca contemporana" DE CARE DE MULT TIMP NU NE MAI LEGA NIMIC – NICI “CONCEPTUAL” SI NICI “SENTIMENTAL” !
Serban Nichifor
Compozitor (ASCAP, SABAM)
http://isurvived.org/SerbanNichifor-music.html