miercuri, 18 ianuarie 2012

Interviu ElectroBlog Ro cu Grooveoholics

ElectroBlog Ro: Salutări Hasan !
Hasan Nasser: Ahoy there.

EBRo: Haide sa începem cu momentul zero şi să ne spui cum ai ajuns în Romania şi cum ai intrat în contact cu lumea muzicală de aici ?
Nasser: Păi, după cum cred că ştie foarte multă lume deja, suntem jumătate români şi până la varsta de 11 ani veneam în fiecare vară în vacanţă aici. Din '91... suntem în vacanţă. În '96, ne-am cumpărat primele scule, ne-am făcut boxe şi am început. Primul contact cu scena de muzică electronică de aici a fost în 2000, pe mai multe fire: DJ Vasile, Web, Martin.

EBRo: Ali, Hasan şi Sultan. Toţi trei fraţi sunteţi implicaţi în muzică. Cum diferă concepţiile voastre muzicale şi ce orientări are fiecare dintre voi ?
Nasser: Ne place muzica electronică şi toti ascultăm un spectru larg de stiluri care depăşesc frontiera muzicii electronice, însă fiecare a fost atras, din punct de vedere al producţiei, de o latură anume, de un sound anume, sau de un ritm anume. Nici unul nu şi-a ales nici stilul nici publicul. Pur şi simplu ne place să facem asta. De aceea nu avem concepţii diferite. Doar ce aude fiecare în cap.



EBRo: Aţi fost un pion important în pionieratul acestui gen la noi în ţară. Care au fost primele petreceri la care aţi participat din spatele pupitrului şi cum era atmosfera în anii '90 ?
Nasser: Primul nostru concert live a fost în martie 2000, la Web Club, cu Grooveoholics. După aia TMBase şi altele. Ce sa zic ? Atmosfera, oamenii, publicul, ca şi acum de altfel. Împărţiţi în grupe. Unii ies să îşi asculte dj-ul sau producătorul preferat, alţii la party, la băutură şi la socializat. Însă există un lucru în comun şi anume dorinţa de a vedea şi a asculta ceva nou.

EBRo: În Bucureşti aţi lucrat alături de cei de la Yama Studios. Ce aţi realizat acolo si cum era colectivul ?
Nasser: Am fost angajaţi acolo imediat după primul nostru gig cu Grooveoholics, adică aşa cum am spus mai sus, în 2000 şi am lucrat acolo până în 2005. A fost o perioadă foarte importantă din viaţa mea şi a lui Sultan. Acolo am produs multe piese Grooveoholics care erau la stadiu de bedroom studio production. Tot acolo am făcut albumele Sunday People, "Untold Stories" şi "Telepethically in Love", pe care, acesta din urmă, l-am scos la Phazzadelic în 2004. Iar colectivul, adică Matze, Electric Brother şi Junkyard, au contribuit şi ei la această creştere, fiecare cu aportul lui. Ne-am stimulat reciproc şi fiecare din noi e vinovat într-o oarecare masură de ce ştiu ceilalţi.

EBRo: Dacă ar fi să trasăm o paralelă, cum era diferenţiată scena bucureşteana de cea timişoreană şi cum vezi situaţia în prezent ?
Nasser: Sincer să fiu eu nu văd lucrurile la nivel de oraş. Bucureşti vs Timişoara. Pentru mine amandouă sunt locuri unde se întamplă muzica. Amandouă sunt la fel de active şi fiecare contribuie cu ceva pentru creşterea fenomenului muzical la nivel global. Dj şi producători buni sunt şi în Bucureşti şi în Timişoara şi nu numai. Aşa a fost, aşa este şi aşa va fi.

EBRo: Aţi intrat în vizorul chiar şi celor de la RFI. Cum se desfăşurau acele clasice concursuri de descoperire a talentelor şi ce alţi pasionaţi de muzică electronică se mai perindau pe acolo ?
Nasser: Nu prea mai ţin minte cum se desfăşura concursul. Făceai un cd demo, trimiteai o biografie, o poză şi na, erai înscris. Asta a fost de mult şi sincer nici nume nu prea mai ţin minte, în afară de NSK, Alien Pimp, Fire in Water. Dar, erau mulţi participanţi din Ro.

EBRo: Ce se mai întâmplă cu Sunday People şi Grooveoholics ? Ce ne pregătiţi pentru viitorul apropiat cu aceste proiecte ?
Nasser: Grooveoholics nu va mai fi pentru că nici eu nici Sultan nu ne mai simţim atraşi să săpăm în direcţia house music. Adică cel puţin pentru mine, sunt multe alte sunete şi ritmuri care mă framantă, mă fac să îmi pun întrebări şi să găsesc raspunsuri. Iar cu Sunday People momentan şi eu şi Sultan suntem fiecare pe filmul lui ca să zic aşa. El s-a întors la Blanos, iar eu cu Akim al meu. Bineînţeles e doar o pauză. Deja ne gândim la al 4-lea album.

EBRo: Ce alte proiecte şi planuri aveţi în cele ce urmează ?
Nasser: Păi, Sultan cu Blanos, deja lucrează la album, care conţine single-ul "In the Rain", o colaborare cu Luiza Zan şi "No Regrets", cu Ana Ularu, iar eu în februarie plec cu Akim într-un mic turneu, prin Europa, organizat de Blame it Groups, cu Ghostpoet, Killa Kella, Golden Bug şi Them & Us. După asta, mă apuc să îmi finalizez albumul. Mai sunt şi alte gânduri şi idei, dar la momentul potrivit le postez pe pagina Akim de pe Facebook.

EBRo: Mulţumesc pentru timpul acordat şi baftă multă vă urez !
Nasser: Multumim şi noi!



Bio Nasser

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !