Adrian Tanase a avut amabilitatea de a raspunde la cateva intrebari pentru cititorii ElectroBlog Ro. Haideti sa-i aflam povestea !
ElectroBlog Ro: Salutari Adrian!
Xplore: Salutări bro.
EBRo: Să începem cu începutul cum zice vorba aceea şi să ne povesteşti când şi de ce ai trecut de la pasiune la fapte ?
Xplore: Pasiunea mea pentru muzică are roots deep in the childhood. Aveam un pian cu o gamă în miniatură şi le cântam alor mei tot felul de melodii pe care le auzeam la radio. Thanks for reminding me that :) . Apoi m-am hotărât mai bine să apuc pe calea asta ascultându-l pe un prieten în şcoala generală, chiar în clasa unde aveam un pian, cântând diverse melodii la ora de muzică. M-a impresionat foarte tare şi am simţit ca ăsta este drumul meu în viaţă, chiar dacă job-ul meu se relatează la administrarea unui website, sau mai lucrez şi alte chestii în paralel. Am urmat vreo 5 ani cursuri de muzică, pian în principal, la şcoala de muzică unde tot vroiam să compun piesele mele şi tot încercam game, acorduri, armonii, care erau cumva diferite de muzica clasică, dar nici apropiate de muzica pop de la radio. Apoi în liceu am dat de programe minimale de creaţie muzicală pe 4 canale şi atunci am început de fapt "producţia". Wow, too much already :) .
EBRo: Hehe.. :) şi eu pe la 11 ani i-am bătut la cap o grămadă pe ai mei să îmi ia o orgă electronică şi nu m-am lăsat până nu au făcut-o. Thanks also for reminding me that ! Haide să trasăm mai departe o paralelă. Ce aparaturi şi tehnici foloseai atunci pentru a produce muzică şi ce foloseşti în prezent ?
Xplore: Păi practic am început producţia cu soft-uri free de DOS (Disk Operating System, ceea ce precedea Windows-ul pentru cei care-şi mai aduc aminte de perioada aceea infloritoare a .EXE-urilor şi .COM-urilor), Mod Tracker parcă-i zicea, care creea muzică pe 4 canale şi ca instrumente aveai sample-uri pe 8 biţi. Apoi am dat de programe care mai de care mai meseriaşe, care playau aceste Mod-uri, şi ulterior de IT (Impulse Tracker, tot pentru DOS/Win) care avea 64 de canale, plus efecte ce se puteau schimba la fiecare notă, volum pe notă, etc. Partea bună era că toate fişierele muzicale ce puteau fi playate conţineau sursa, deci eu vedeam ce instrumente foloseau alţii în muzica lor, cum au reuşit să scoată anumite efecte, cum lucrau ei de fapt şi puteam să includ sample-urile lor şi în muzica mea. O perioadă foarte înfloritoare a scenei de muzică electronică. Băieţii de afară se jucau în timpul ăsta cu Atari, Amiga şi Commodore, care aveau şi plăci de sunet care sunau într-un mare fel. La un moment dat era o placă Gravis Ultrasound care avea RAM pe ea, special pentru încărcarea sample-urilor şi care suna cristal din câte am auzit. Am încercat tare mult să-mi iau una, dar am început cu un DAC mono sau stereo, practic o placă cu tranzistoare pe ea legate cu nişte fire la computer, care suna într-un fel marfă, iar ulterior, un Sound Blaster imens, luat de la un prieten (nu-mi mai amintesc dacă mi l-a dat sau l-am împrumutat de la el). Suna super ok pentru ce făceam eu la perioada respectivă, adică electronică. Acum m-am lenevit un pic şi folosesc Ableton-ul cu vreo 7-8 plugin-uri VST, ceva acolo de mastering, content, să iasă şi să sune bine din canale, nu neapărat din master. O să încerc să revin la dragostea mea de ani de zile care a fost Reason-ul şi care acum este upgradat cu un synth foarte miştoc, Thor-ul daca ai auzit de el. Am o clapă MIDI simplă cu 4 octave M-Audio, dar încerc să-mi iau anul care vine (2012) un microfon bun pe USB tot de la M-Audio, care sună super ok pentru ce vreau eu să încerc, o placă externă, un keyb de 25 clape şi ce mai reuşesc să iau, rămâne de văzut. Setup-ul meu este minimal, dar fac treabă bună cu el, zic eu. Deocamdată no hardware synths, deşi s-ar cere un Novation ceva şi chiar un Nord pentru bass lines. Mai am o pereche de Alesis M1Active 620 care sună chiar ok, cu rounded bass. Aş vrea să-mi mai iau nişte MSP5-uri de la Yamaha pentru producţie şi mastering şi să scap de monştrii ăştia de Alesis pe masă, dar asta mai târziu un pic nu chiar acum. I think this covers it :)
EBRo: Cum arăta scena muzicii electronice româneşti la acea vreme şi cu ce alţi împătimiţi ai acestui gen interacţionai ?
Xplore: Umm... Scena era mică, growing slow, eram toţi dispersaţi, care mai ieşea un pic în Ungaria sau Germania. Unii poate prin Serbia, pe la vreun festival, pe la vreo cântare, dar mai rar. Scena din Timişoara, Arad şi Cluj a fost mai puternică din câte ştiu eu. Aveau ceva festivale "Cluj Raving Society" şi "TMBase" la care am participat şi eu de câteva ori, foarte fain. Pe la Braşov se mai organiza un PC Party unde am întâlnit trackeri ca şi mine care lucrau piese pe 4, 8, 16 canale. Le prezentam acolo şi mai câştigam şi premii :) . Era mică scena, dar inovativă şi motivată. Aşa aveam parcă toţi o plăcere maximă în a discuta toate detaliile unei piese, cum sună, ce sample-uri erau folosite, gen "ai văzut cum a făcut aia acolo", etc. Apoi cum timpul a trecut fiecare a mai început să scoată în afară, să "bage" în vreo trupă, fiecare cum a reuşit. De colaborat foarte subţire, eu vin din Piteşti, unde nu se întamplă literalmente nimic în direcţia asta şi oraşul ăla are vreo 170k ppli sau mai mult. Deci u can imagine. Prin Braşov am mai fost pe la Dermon (Comitetul Central şi acum are o trupă marfă, am uitat cum îi zice), mai era Toshy tot din Braşov, băga jungle hardcore şi ce mai prindea. Erau vremuri bune, dar nu prea am avut mari colaborări. Eram mai "singuratic" aşa în perioada aceea şi fiecare vroia să se afirme ca să zic aşa. Acum îi vremea de colaborări, când scena de hip-hop a crescut atât, cea de electronică nu mai zic.
Xplore: Salutări bro.
EBRo: Să începem cu începutul cum zice vorba aceea şi să ne povesteşti când şi de ce ai trecut de la pasiune la fapte ?
Xplore: Pasiunea mea pentru muzică are roots deep in the childhood. Aveam un pian cu o gamă în miniatură şi le cântam alor mei tot felul de melodii pe care le auzeam la radio. Thanks for reminding me that :) . Apoi m-am hotărât mai bine să apuc pe calea asta ascultându-l pe un prieten în şcoala generală, chiar în clasa unde aveam un pian, cântând diverse melodii la ora de muzică. M-a impresionat foarte tare şi am simţit ca ăsta este drumul meu în viaţă, chiar dacă job-ul meu se relatează la administrarea unui website, sau mai lucrez şi alte chestii în paralel. Am urmat vreo 5 ani cursuri de muzică, pian în principal, la şcoala de muzică unde tot vroiam să compun piesele mele şi tot încercam game, acorduri, armonii, care erau cumva diferite de muzica clasică, dar nici apropiate de muzica pop de la radio. Apoi în liceu am dat de programe minimale de creaţie muzicală pe 4 canale şi atunci am început de fapt "producţia". Wow, too much already :) .
EBRo: Hehe.. :) şi eu pe la 11 ani i-am bătut la cap o grămadă pe ai mei să îmi ia o orgă electronică şi nu m-am lăsat până nu au făcut-o. Thanks also for reminding me that ! Haide să trasăm mai departe o paralelă. Ce aparaturi şi tehnici foloseai atunci pentru a produce muzică şi ce foloseşti în prezent ?
Xplore: Păi practic am început producţia cu soft-uri free de DOS (Disk Operating System, ceea ce precedea Windows-ul pentru cei care-şi mai aduc aminte de perioada aceea infloritoare a .EXE-urilor şi .COM-urilor), Mod Tracker parcă-i zicea, care creea muzică pe 4 canale şi ca instrumente aveai sample-uri pe 8 biţi. Apoi am dat de programe care mai de care mai meseriaşe, care playau aceste Mod-uri, şi ulterior de IT (Impulse Tracker, tot pentru DOS/Win) care avea 64 de canale, plus efecte ce se puteau schimba la fiecare notă, volum pe notă, etc. Partea bună era că toate fişierele muzicale ce puteau fi playate conţineau sursa, deci eu vedeam ce instrumente foloseau alţii în muzica lor, cum au reuşit să scoată anumite efecte, cum lucrau ei de fapt şi puteam să includ sample-urile lor şi în muzica mea. O perioadă foarte înfloritoare a scenei de muzică electronică. Băieţii de afară se jucau în timpul ăsta cu Atari, Amiga şi Commodore, care aveau şi plăci de sunet care sunau într-un mare fel. La un moment dat era o placă Gravis Ultrasound care avea RAM pe ea, special pentru încărcarea sample-urilor şi care suna cristal din câte am auzit. Am încercat tare mult să-mi iau una, dar am început cu un DAC mono sau stereo, practic o placă cu tranzistoare pe ea legate cu nişte fire la computer, care suna într-un fel marfă, iar ulterior, un Sound Blaster imens, luat de la un prieten (nu-mi mai amintesc dacă mi l-a dat sau l-am împrumutat de la el). Suna super ok pentru ce făceam eu la perioada respectivă, adică electronică. Acum m-am lenevit un pic şi folosesc Ableton-ul cu vreo 7-8 plugin-uri VST, ceva acolo de mastering, content, să iasă şi să sune bine din canale, nu neapărat din master. O să încerc să revin la dragostea mea de ani de zile care a fost Reason-ul şi care acum este upgradat cu un synth foarte miştoc, Thor-ul daca ai auzit de el. Am o clapă MIDI simplă cu 4 octave M-Audio, dar încerc să-mi iau anul care vine (2012) un microfon bun pe USB tot de la M-Audio, care sună super ok pentru ce vreau eu să încerc, o placă externă, un keyb de 25 clape şi ce mai reuşesc să iau, rămâne de văzut. Setup-ul meu este minimal, dar fac treabă bună cu el, zic eu. Deocamdată no hardware synths, deşi s-ar cere un Novation ceva şi chiar un Nord pentru bass lines. Mai am o pereche de Alesis M1Active 620 care sună chiar ok, cu rounded bass. Aş vrea să-mi mai iau nişte MSP5-uri de la Yamaha pentru producţie şi mastering şi să scap de monştrii ăştia de Alesis pe masă, dar asta mai târziu un pic nu chiar acum. I think this covers it :)
EBRo: Cum arăta scena muzicii electronice româneşti la acea vreme şi cu ce alţi împătimiţi ai acestui gen interacţionai ?
Xplore: Umm... Scena era mică, growing slow, eram toţi dispersaţi, care mai ieşea un pic în Ungaria sau Germania. Unii poate prin Serbia, pe la vreun festival, pe la vreo cântare, dar mai rar. Scena din Timişoara, Arad şi Cluj a fost mai puternică din câte ştiu eu. Aveau ceva festivale "Cluj Raving Society" şi "TMBase" la care am participat şi eu de câteva ori, foarte fain. Pe la Braşov se mai organiza un PC Party unde am întâlnit trackeri ca şi mine care lucrau piese pe 4, 8, 16 canale. Le prezentam acolo şi mai câştigam şi premii :) . Era mică scena, dar inovativă şi motivată. Aşa aveam parcă toţi o plăcere maximă în a discuta toate detaliile unei piese, cum sună, ce sample-uri erau folosite, gen "ai văzut cum a făcut aia acolo", etc. Apoi cum timpul a trecut fiecare a mai început să scoată în afară, să "bage" în vreo trupă, fiecare cum a reuşit. De colaborat foarte subţire, eu vin din Piteşti, unde nu se întamplă literalmente nimic în direcţia asta şi oraşul ăla are vreo 170k ppli sau mai mult. Deci u can imagine. Prin Braşov am mai fost pe la Dermon (Comitetul Central şi acum are o trupă marfă, am uitat cum îi zice), mai era Toshy tot din Braşov, băga jungle hardcore şi ce mai prindea. Erau vremuri bune, dar nu prea am avut mari colaborări. Eram mai "singuratic" aşa în perioada aceea şi fiecare vroia să se afirme ca să zic aşa. Acum îi vremea de colaborări, când scena de hip-hop a crescut atât, cea de electronică nu mai zic.
EBRo: Ai fost plecat o perioadă în Canada. Care era nivelul acolo faţă de România şi în ce sens ţi-a schimbat acea experienţă mentalitatea, orientarea muzicală şi stilul muzical abordat ?
Xplore: Nivelul în Canada, ce să zic, sunt departe, dar nu prea am întâlnit produceri. Cam puţintel în Vancouver faţă de ce mare e ca oraş. În cluburi se băga mult disco funk, industrial chiar şi drum'n'bass westcoast, acela pozitiv, super marfă. Deci nu prea e scenă de produs pe-acolo. Barurile şi cluburile sunt foarte faine, dar ei ascultă mult rock dintr-ăsta nou de e şi prin state, heavy cu voce şi pozitiv. Staţiile radio rup pe rock. Şi mai au pop-ul american. Cam aşa. Însă găseşti shop-uri de viniluri aşa cum trebuie, stai, pui, asculţi, mai iei unul, iar pui, îţi cumperi. Umbli, cunoşti oameni, începi să pui muzică. Deschiderea e foarte mare dacă vrei să faci ceva. Different thing acolo decât la noi. Dar parcă tot aici îi scena mai bine conturată, mai ales în Bucureşti. Tot ceea ce zic, zic comparativ cu Bucureştiul, pentru că aici sunt acum, şi i'm here to stay. At least for a while. În Piteşti, oraşul meu natal, e frumos, dar din păcate nu prea se întâmplă mare lucru. Acum au început şi ei să mai organizeze câte un event, câte o dudă, mai o lansare de carte, mai o trupă, etc.
EBRo: De-a lungul timpului ai intrat în contact cu diverşi artişti ai genului din toate regiunile de reper ale ţării. Cu ce întâmplări şi momente plăcute ai rămas legat de artiştii şi publicul cu care ai interacţionat ?
Xplore: Păi nu prea am avut tangenţe mari cu ei decât la event-uri şi la pre-event gatherings, când eram toţi şi ne bucuram unii de alţii că participăm toţi la event şi că e marfa. TMBase, am fost de 2 ori, prima oară a fost foarte marfă, a doua oară acum 2-3 ani m-au pus de la 5 la 6 ultimul şi eram praf de oboseală şi de whiskey-cola plus emoţiile de rigoare că eu nu prea pun ca dj decât rar la private parties, când mai reuşesc şi eu să pun mâna pe nişte CDJ-uri. Dar asta se va schimba :) .
EBRo: Cu cine ai colaborat şi ce alţi oameni merită amintiţi pentru eforturile promovării muzicii electronice la începuturile ei ?
Xplore: Ţi-am mai zis, nu prea am avut ocazia, marea mea cheste a fost ieşirea pe Pure Substance Digital în 2006 parcă, un label din Malaysia care m-a pus în contact cu artişti worldwide. Bine, nu instant, dar am început să cunosc o gramadă, plus alte label-uri cărora le-a plăcut stilul meu. Nenea Hernan a zis că sunt ok, am mai crescut un grad. Apoi Armin şi apoi au început să curga review-urile. În ţară nu prea ştiu ce se întâmplă, noroc cu tine că ne pui în contact pe toţi cu grupul de pe Facebook şi cu ceea ce faci tu cu electroblogro.com (keep it alive bro!). Altfel nici nu aş fi ştiut că sunt atâţia composeri aici. Ştiam anii ăştia că au început băieţii să-şi facă labeluri pe-afară şi m-am bucurat de asta, mai ales că multe din release-uri sunt de la băieţii locali. Keep in coming.
EBRo: Povesteşte puţin despre "epoca" Web, club pe care îl frecventai.
Xplore: Epoca Web, când mixa Marika după 2 playere de CD dintr-acelea oldskool cu staţie şi când se termina piesa, dădea drumul la cealaltă şi se juca cu volumele de pe playere. Mi se pare că nici nu avea mixer. Ce vremuri. Omul se vede că a vrut de la început, no matter what. Apoi Vasile (DJ Vasile) care era sufletul petrecerii în Web când apărea. Electric Brother, trupa, atmosfera, câţiva prieteni cu care mai veneam prin Web. Era un loc aşa care mirosea a underground de la o poştă. Nu conta cu ce se îmbrăcau participanţii la seara respectivă dar toţi sau mai bine zis fiecare era dat cu parfumul lui de underground. Pictori, clubberi, produceri, deejay, arhitecţi, sketch artişti, 3d artişti, computer ppl, graferi, nu ştiu, oricine care mirosea cumva underground-ul venea acolo. Şi era super marfă. Şi am pus parcă de 2 sau 3 ori. A fost marfă răspunsul. Acolo e... tra-la-la. Cum e acum e ok, să zici, dar nu mai miroase aşa bine a underground românesc. E doar dj-ul care pune muzică de afară sau de pe platane (tot de afară). Ar trebui reinstituit Web-ul cumva şi tot cu aceiaşi oameni şi să mai vină şi alţii.
EBRo: Ai experimentat multe genuri muzicale, chiar şi din afara sferei electro. În care te regăseşti cel mai bine ?
Xplore: Eu am început cu trance, deşi în liceu eram rocker. Se potrivesc astea ca nuca-n perete, dar din muzica electronică gen electro-pop-electronish cum suna muzica pe 4, 6, 8 canale am dat direct în trance. Aşa am simţit eu la vremea respectivă. Apoi am dat-o pe tot felul. Dance aşa. Apoi am dat de Web şi a început să mi se schime perspectiva. Apoi am dat de nişte CD-uri aduse din UK cu speed garage şi deep house şi d-astea. Iar mi s-a schimbat perspectiva. La momentul respectiv lucram într-un studio de muzică din Bucureşti, asta prin '99-'00, unde am pus şi eu mâna pe un mixer, pe un efect hard, pe un microfon, pe o clapă Kurzweil, pe un Roland. Aveam boxe (monitoare) de studio JBL care sună într-un mare fel. Deci am trecut cam prin toate. Favoritele mele rămân trance, jungle-ul şi deep-house-ul şi acum mai nou nu-disco (incluzând piesele de genul compilaţiilor Hed Kandi). Îmi place în continuare ce fac oamenii recent cu rock-ul, ascult cu plăcere dub, drum'n'bass. Ambientul mă relaxează cel mai mult, însă nu mă regăsesc creând foarte mult ambient, poate ceva tot cu un pic de beat şi înspre electronică (genul de electro american), dar nu aşa lipsit de armonie cum e al lor. Deci o fuziune.
EBRo: Cu ce te ocupi în prezent muzical şi extramuzical şi ce planuri ai pentru viitorul apropiat ?
Xplore: Muzical aproape orice. Vreau să lucrez un album ce se va numi "Shipyard" şi va avea 9-10 piesuci, pentru Pure Substance. Eu pentru ei lucrez acum cam toate albumele, adică vreau să le scot cu ei. E ambiţia mea. Ei m-au scos în faţă afară şi vreau să scot cu ei chestii mişto. Mai lucrez pentru un site de muzică, care-mi aduce nişte bănuţi (in the long run) şi vreau să încep să pun pe la eventurile lui Marika, dar asta nu ştiu când şi unde, vom vedea. Adică el va zice unde şi cum, vreau să-mi lansez ultimul album de progressive cu el într-o seară. Muzică lucrez după 5pm şi tot weekendul, când nu fac altceva. Fac şi producţii pentru serii de desene 3D sau poate reclame, sau un produs ceva, dar încerc să scot calitate, altfel nu prea fac compromisuri. Fac eu cumva să-mi bag Trademark-ul meu peste ce vor ei şi să nu le dau lame stuff.
EBRo: Mulţumesc şi mult succes în continuare !
Xplore: Şi eu mulţumesc. Să ai mult succes cu proiectul tău.
Xplore: Nivelul în Canada, ce să zic, sunt departe, dar nu prea am întâlnit produceri. Cam puţintel în Vancouver faţă de ce mare e ca oraş. În cluburi se băga mult disco funk, industrial chiar şi drum'n'bass westcoast, acela pozitiv, super marfă. Deci nu prea e scenă de produs pe-acolo. Barurile şi cluburile sunt foarte faine, dar ei ascultă mult rock dintr-ăsta nou de e şi prin state, heavy cu voce şi pozitiv. Staţiile radio rup pe rock. Şi mai au pop-ul american. Cam aşa. Însă găseşti shop-uri de viniluri aşa cum trebuie, stai, pui, asculţi, mai iei unul, iar pui, îţi cumperi. Umbli, cunoşti oameni, începi să pui muzică. Deschiderea e foarte mare dacă vrei să faci ceva. Different thing acolo decât la noi. Dar parcă tot aici îi scena mai bine conturată, mai ales în Bucureşti. Tot ceea ce zic, zic comparativ cu Bucureştiul, pentru că aici sunt acum, şi i'm here to stay. At least for a while. În Piteşti, oraşul meu natal, e frumos, dar din păcate nu prea se întâmplă mare lucru. Acum au început şi ei să mai organizeze câte un event, câte o dudă, mai o lansare de carte, mai o trupă, etc.
EBRo: De-a lungul timpului ai intrat în contact cu diverşi artişti ai genului din toate regiunile de reper ale ţării. Cu ce întâmplări şi momente plăcute ai rămas legat de artiştii şi publicul cu care ai interacţionat ?
Xplore: Păi nu prea am avut tangenţe mari cu ei decât la event-uri şi la pre-event gatherings, când eram toţi şi ne bucuram unii de alţii că participăm toţi la event şi că e marfa. TMBase, am fost de 2 ori, prima oară a fost foarte marfă, a doua oară acum 2-3 ani m-au pus de la 5 la 6 ultimul şi eram praf de oboseală şi de whiskey-cola plus emoţiile de rigoare că eu nu prea pun ca dj decât rar la private parties, când mai reuşesc şi eu să pun mâna pe nişte CDJ-uri. Dar asta se va schimba :) .
EBRo: Cu cine ai colaborat şi ce alţi oameni merită amintiţi pentru eforturile promovării muzicii electronice la începuturile ei ?
Xplore: Ţi-am mai zis, nu prea am avut ocazia, marea mea cheste a fost ieşirea pe Pure Substance Digital în 2006 parcă, un label din Malaysia care m-a pus în contact cu artişti worldwide. Bine, nu instant, dar am început să cunosc o gramadă, plus alte label-uri cărora le-a plăcut stilul meu. Nenea Hernan a zis că sunt ok, am mai crescut un grad. Apoi Armin şi apoi au început să curga review-urile. În ţară nu prea ştiu ce se întâmplă, noroc cu tine că ne pui în contact pe toţi cu grupul de pe Facebook şi cu ceea ce faci tu cu electroblogro.com (keep it alive bro!). Altfel nici nu aş fi ştiut că sunt atâţia composeri aici. Ştiam anii ăştia că au început băieţii să-şi facă labeluri pe-afară şi m-am bucurat de asta, mai ales că multe din release-uri sunt de la băieţii locali. Keep in coming.
EBRo: Povesteşte puţin despre "epoca" Web, club pe care îl frecventai.
Xplore: Epoca Web, când mixa Marika după 2 playere de CD dintr-acelea oldskool cu staţie şi când se termina piesa, dădea drumul la cealaltă şi se juca cu volumele de pe playere. Mi se pare că nici nu avea mixer. Ce vremuri. Omul se vede că a vrut de la început, no matter what. Apoi Vasile (DJ Vasile) care era sufletul petrecerii în Web când apărea. Electric Brother, trupa, atmosfera, câţiva prieteni cu care mai veneam prin Web. Era un loc aşa care mirosea a underground de la o poştă. Nu conta cu ce se îmbrăcau participanţii la seara respectivă dar toţi sau mai bine zis fiecare era dat cu parfumul lui de underground. Pictori, clubberi, produceri, deejay, arhitecţi, sketch artişti, 3d artişti, computer ppl, graferi, nu ştiu, oricine care mirosea cumva underground-ul venea acolo. Şi era super marfă. Şi am pus parcă de 2 sau 3 ori. A fost marfă răspunsul. Acolo e... tra-la-la. Cum e acum e ok, să zici, dar nu mai miroase aşa bine a underground românesc. E doar dj-ul care pune muzică de afară sau de pe platane (tot de afară). Ar trebui reinstituit Web-ul cumva şi tot cu aceiaşi oameni şi să mai vină şi alţii.
EBRo: Ai experimentat multe genuri muzicale, chiar şi din afara sferei electro. În care te regăseşti cel mai bine ?
Xplore: Eu am început cu trance, deşi în liceu eram rocker. Se potrivesc astea ca nuca-n perete, dar din muzica electronică gen electro-pop-electronish cum suna muzica pe 4, 6, 8 canale am dat direct în trance. Aşa am simţit eu la vremea respectivă. Apoi am dat-o pe tot felul. Dance aşa. Apoi am dat de Web şi a început să mi se schime perspectiva. Apoi am dat de nişte CD-uri aduse din UK cu speed garage şi deep house şi d-astea. Iar mi s-a schimbat perspectiva. La momentul respectiv lucram într-un studio de muzică din Bucureşti, asta prin '99-'00, unde am pus şi eu mâna pe un mixer, pe un efect hard, pe un microfon, pe o clapă Kurzweil, pe un Roland. Aveam boxe (monitoare) de studio JBL care sună într-un mare fel. Deci am trecut cam prin toate. Favoritele mele rămân trance, jungle-ul şi deep-house-ul şi acum mai nou nu-disco (incluzând piesele de genul compilaţiilor Hed Kandi). Îmi place în continuare ce fac oamenii recent cu rock-ul, ascult cu plăcere dub, drum'n'bass. Ambientul mă relaxează cel mai mult, însă nu mă regăsesc creând foarte mult ambient, poate ceva tot cu un pic de beat şi înspre electronică (genul de electro american), dar nu aşa lipsit de armonie cum e al lor. Deci o fuziune.
EBRo: Cu ce te ocupi în prezent muzical şi extramuzical şi ce planuri ai pentru viitorul apropiat ?
Xplore: Muzical aproape orice. Vreau să lucrez un album ce se va numi "Shipyard" şi va avea 9-10 piesuci, pentru Pure Substance. Eu pentru ei lucrez acum cam toate albumele, adică vreau să le scot cu ei. E ambiţia mea. Ei m-au scos în faţă afară şi vreau să scot cu ei chestii mişto. Mai lucrez pentru un site de muzică, care-mi aduce nişte bănuţi (in the long run) şi vreau să încep să pun pe la eventurile lui Marika, dar asta nu ştiu când şi unde, vom vedea. Adică el va zice unde şi cum, vreau să-mi lansez ultimul album de progressive cu el într-o seară. Muzică lucrez după 5pm şi tot weekendul, când nu fac altceva. Fac şi producţii pentru serii de desene 3D sau poate reclame, sau un produs ceva, dar încerc să scot calitate, altfel nu prea fac compromisuri. Fac eu cumva să-mi bag Trademark-ul meu peste ce vor ei şi să nu le dau lame stuff.
EBRo: Mulţumesc şi mult succes în continuare !
Xplore: Şi eu mulţumesc. Să ai mult succes cu proiectul tău.
cool
RăspundețiȘtergere