miercuri, 2 noiembrie 2011

Biografii/Discografii: Nonel

foto: Muica Lucian

            Nonel este din Deva şi experimentează muzica electronică încă din anul 1991. A început cu un sintetizator Yamaha DX-11 FM, apoi cinci ani mai târziu a avut acces la alte aparaturi mai sofisticate cu prilejul prezenţei lui în orchestra teatrală locală.

            "Eu am început pe minimal ambient prin anii '90, apoi am schimbat puţin sunetul spre electronic experimental. Am avut un prim act live chiar în Deva, în '97, în deschidere la BUG Mafia. Un open air, a ieşit chiar bine. Apoi am înregistrat <albume> pe care înca le am, a urmat concursul acela Klub Bizzare pentru Atomic Tv, unde am trimis ceva trackuri pe casetă şi aşa am avut ocazia să-l cunosc pe Mihai Dobre de la Şuie Paparude, cu care m-am şi înţeles foarte ok şi cu ajutorul căruia am avut prima intrare la festivalul TMBase ediţia 1999. Deci am avut o pilă acolo :) ." (Radio Space Pop)

            Cu ajutorul aparaturii de la teatrul local a putut realiza primele sale piese, care au fost utilizate în perioada 1997-1998 în documentarele postului de televiziune Pro Tv. Tot în această perioada a mai compus şi produs coloana sonoră a pentru trei filme de scurt şi mediu metraj, ''Julieta'' (premiat în cadrul Simfest), ''Ultimul Şaman" şi ''Vânătorii de Strigoi'', care au fost realizate de Nicolae Gheorghiu şi difuzate tot de către Pro Tv. Au fost proiectate de asemenea în cadrul festivalului internaţional al filmului de scurt metraj Simfest de la Simeria. Muzica abordată de Nonel în aceste soundtrack-uri era preponderent ambientală.
            Majoritatea muzicii sale produse în acele timpuri era orientată spre chill out sau ambient. În perioada Atomic a fost prezent şi el în playlist-ul televiziunii, cu un montaj video pentru piesa "Qtopia", lovindu-se de impedimentul existenţei în fonoteca lui doar a unor piese cu o durată prea mare pentru standardele video ale postului tv.

            "Intrasem pe listă în urma participării la un concurs Klub Bizzare, alături de Firedrill şi Fire in Water. Dar am trimis piese prea lungi, mai lungi de 8 minute, iar ideea era ca piesele căştigătoare pentru clip să aibă sub 5 minute. Asta e, cred că se renunţase în ultimul moment la facerea unui clip aşa lung şi oricum nici nu mai era timp. Aşa că în final s-a făcut totuşi un montaj video interesant, pe una din piesele trimise, ceva alb-negru, un mix video, care a şi fost difuzat atunci în cadrul emisunii Klub Bizzare." (Radio Space Pop)

            Tot în perioada anului 1999 a fost prezent pentru prima dată la ediţia TMBase a aceluiaşi an. În 2002 a apărut pe compilaţiile aniversare ale acestui festival cu piesele "Xtro" şi "Ecoestasia" (Setup 001), sub pseudonimul Nonel, datorită celei de-a doua prezenţe la evenimentul din anul precedent.    

            "Am mai mers apoi şi la ediţia din 2001 cu un set live mai spre electro-acid. Am păstrat înregistrarea cu versiunea pentru live de 37 de minute, fiind nevoit să tai destul de mult din versiunea originală, care avea 72 de minute şi care s-a pierdut la fel, prin împrumuturi de benzi. Am mai participat apoi la mai multe evenimente electro mai în underground, cu seturi live în Deva, Timişoara şi Târgu Mures şi din 2006 la festivalul anual Summer Break, în paralel cu activitatea de instrumentist în orchestra teatrului local din Deva. În 2008 am început să colaborez cu labelul High Definition Music, unde am scos două LP-uri, al doilea fiind de fapt o colecţie de piese înregistrate între 1997 şi 2001, acum fiind pe rol un release care cred că vă ieşi în toamna asta, tot la HDM." (Radio Space Pop)

            În prezent proiectul Nonel a dispărut, iar Moţăţăianu activează sub monikerul Radio Space Pop, cu care are două albume lansate la HD Music, "Park" (2008) şi "Melodic Airwaves" (2010). Din anul 2006 este "abonat" ca şi participant constant pe scena festivalului Summer Break, organizat tot de cei aflaţi în spatele labelului autohton High Definition Music.


Radio Space Pop - Park (2008, HD Music)

Convection
Melancolia Mecanica
Terra 2 - Initial Gardens
Blue Flower Growing From My Old Radio
Electromagnetic Emotion
Receiver
Contact (Robotoid Party Around A Plastic Fire)
Human Patterns In The First Park ON Terra 2

Waltz For Three Orbital Instruments Around The Moon
Conversation
Formation



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

If you liked the articole leave a comment here. Your feedback is highly appreciated !